Ik ga binnenkort naar het buitenland om te werken ben ik verplicht mij direct uit te schrijven?

Ik ga binnenkort naar het buitenland voor een baan. Ik ga eerst een week vakantie vieren en dan begin ik er. Ik heb een proefperiode van 6 maanden en wil graag ingeschreven blijven in Nederland tot ik hier doorheen ben. Is dit toegestaan?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

U moet zich laten uitschrijven als ingezetene uit de Basisregistratie Personen (BRP) als u in een jaar tijd langer dan 8 maanden in het buitenland verblijft. Deze periode hoeft niet aaneengesloten te zijn.
Het is dus toegestaan om gedurende de proefperiode ingeschreven te blijven staan. Het probleem is echter dat als je in het buitenland blijft na die 6 maanden hoe je je dan gaat uitschrijven wat na 8 maanden dus echt verplicht is. Dat doe je dan door een internationaal uittreksel uit de BRP aan te vragen
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Gewoon via DigiD?