Valt VOIP-telefonie onder het telefoongeheim of geldt dat alleen voor de klassieke analoge telefoon?

Met de komende sleepnetwet kan al het internetverkeer worden afgeluisterd. Geldt dat ook voor VOIP?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Ja VOIP kan ook afgeluisterd worden, heel makkelijk zelfs. Met het programma wireshark is het een kwestie van alle data kapen tussen de router en het boze internet en via de filter functie (SIP / UNISTIM /MGCP) kun je gewoon de gesprekken meeluisteren.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Software zoals Wireshark kunnen alle data dat over een netwerk gaat opvangen, dus nee het is niet veilig, tenzij je, je netwerk volledig intern hebt met de nodige beveiliging, of de locatie van data weg sluist via een vpn o.i.d., maar dat is ook geen 100% garantie. Dus het korte antwoord is ja.