klopt het dat in Belgie allochtonen minder moeten betalen dan allochtonen voor hun opleiding rijbewijs

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allochtonen zouden korting krijgen, enkel een adres voor een paar weken zou volstaan. Sporen hiervan zijn op internet terug te vinden, maar het is niet duidelijk of dit nu nog zo is. Er was wat onvrede over.

Het beste antwoord

klopt ,er is in nederland een paar jaar geleden ook een proef mee gedaan maar hoe dat verder ontwikkeld is weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allochtonen kunnen o.a. via arbeidsbemiddeling goedkoper een rijbewijs halen. Maar het lukt enkel voor reeds lang ingeschreven Belgen, even een adres in Belgie gebruiken lukt niet.

Andere antwoorden (1)

Er zijn verschillende rijbewijzen en vandaar ook verschillende (veel goedkoper dan in Nederland) kosten.
Overigens is België al bezig met het invoeren van het Europees rijbewijs.
Een allochtoon betaald evenveel als een autochtoon (met uitzondering van eventuele extra kosten voor een tolk).