Wat gebeurd er als een crimineel in Nederland een misdrijf pleegt en naar een land gaat zonder uitleveringsverdag?

Wordt deze crimineel dan berecht in het land waar hij zich bevind?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1K
LeonardN
6 jaar geleden
Nee, dan gebeurt er niks.

Antwoorden (1)

Meestal gebeurt er zolang er geen uitleveringsverdrag Is niks, de crimineel zit dan in dat land dus veilig en kan niet naar Nederland worden uitgezet. Denk maar aan die man die in Amerika bij de geheime dienst werkte en heel veel heeft gelekt en nu woont hij in Rusland , want vanuit daar kan hij niet worden uitgeleverd aan de VS.