Hoeveel procent van de Nederlanders* heeft een strafblad?

De tweede kamer zou een afspiegeling moeten zijn van de bevolking. Is het dan vreemd dat daar een bepaald percentage mensen met een strafblad in zit? *stemgerechtigden

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.5K

Antwoorden (2)

20 % heeft een strafblad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op zich is het niet zo'n ramp dat iemand een strafblad heeft en in de tweede kamer zit.
Je krijgt een strafblad namelijk voor elke misdrijf en iedereen heeft wel eens iets stoms gedaan.

Echter het misbruiken, met instemming of niet, van minderjarige meisjes heet in mijn ogen nog steeds pedofilie en die kerel moeten ze castreren in het gat dat ontstaat zelf even misbruiken.

Kort door de bocht:
Er is een verschil tussen vernieling en pedofilie.