Waarschijnlijjk omdat deze eenheid fysiek zeer krachtig zal moeten zijn en de leden op elkaar - bijna letterlijk -moeten kunnen 'bouwen'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Men twijfelt eraan of een gemengd team even hecht is als een team van alleen mannen. En daarom neemt men dit risico niet.

Dat blijkt uit een onderzoek bij het Britse leger:

A Ministry of Defence review said there was no doubt women were "physically and psychologically" capable of the job.
But it concluded the effects of "gender-mixing" on team cohesion were unknown and could have "far-reaching and grave consequences".
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
Navy Seals is het amerikaanse leger
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ronron, dat schrijft hij toch niet? Het gaat om de bron van het onderzoek. Uit het Britse leger. Escape schrijft niet dat de Navy Seals Brits zijn.
Een onterechte min dus. Overigens dit onderzoek is ook de basis voor het Korps Mariniers & KCT in NL. Ook daar mogen geen vrouwen bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even voor alle duidelijkheid, ik ben niet degene die de minnen geeft.
Ik vind dit wel een erg goed antwoord, maar ik wacht even of er nog anderen komen.
De eenheid van het amerikaanse leger is een zwaar getrainde eenheid die alleen ingezet wordt voor heel bijzondere oorlogstaken. De eenheid is daarom van wegen de omstandigheden waarin ze opereren alleen voor mannen. De taken zijn ook extreem zwaar en gevaarlijk. Hiervoor is een vrouw niet echt geschikt vindt de amerikaanse legerleiding.
ronron1212
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even voor alle duidelijkheid, ik ben niet degene die de minnen geeft.
Maar vrouwen worden toch wel toegelaten bij SRU in Amerika?
Het is niet zo dat het Amerikaanse leger vindt dat vrouwen te zwak zijn ofzo, maar als je mannen en vrouwen bij elkaar zet krijg je al vrij snel relaties en dat soort dingen, en dat is niet zo best op de frontlinie van een oorlog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De - is niet van hoor .
Maar er mogen wel vrouwen in het leger !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even voor alle duidelijkheid, ik ben niet degene die de minnen geeft.
Omdat er allerhande redenen bedacht zijn waarom het niet zou kunnen.
Dat sexuele aantrekkingskracht een probleem zou zijn , vind ik onzin, homofiele mannen zouden dan immers ook "verliefd " kunnen worden en een relatie met een collega aangaan.
Zelf vind ik de combinatie van eigenschappen bij mannen en vrouwen een veel betere band geven dan een club van heteromannen.

In Israel heeft men dit in het leger beter begrepen.
Daar dienen vrouwen en mannen samen in het leger en ontstaan daar ook wel relaties uit. So what!!
Dat mensen haast op sociopatische afwijkingen geselecteerd zou worden lijkt me erg gevaarlijk, daar zijn veel onschuldige burgers de dupe van geworden, psychopaten met een M16 en afgeladen met amfetamine om ze wakker en scherp te houden , veroorzaakt ongeleide projectielen.

Dat landen er clubjes op na houdt voor het "vuile werk"
zegt meer van de integriteit van de politici dan van de mensen die zich daarvoor laten misbruiken.

Hier heb ik het NIET over echte helden die bereid zijn hun leven te geven voor de veiligheid van een land.
Dat kan net zo goed een vrouw zijn.

Deze weergave is een eigen mening.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat vrouwen fysiek niet zo sterk is als mannen .
Als je eens bekijkt hoeveel mannen er al afvallen bij de opleiding omdat zij fysiek niet zo sterk zijn dan zal het voor de vrouwen het onmogelijke gevraagd worden .
Alleen de allersterksten blijven over en worden Navy Seal .
En daarom hebben zij die regel gemaakt .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even voor alle duidelijkheid, ik ben niet degene die de minnen geeft. Maar bij de SRU worden wel vrouwen toegelaten? En dat is ook erg zwaar werk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar wat ik op de tv heb gezien is de opleiding voor de Navy Seal nog een stuk zwaarder .
Omdat, volledig onterecht, er van uit wordt gegaan dat alle vrouwen zwakker zijn dan mannen. Dat is niet juist, er zijn ongetwijfeld vrouwen die dit niveau aankunnen. Bovendien is men bang voor relaties en de gevolgen daarvan (jaloezie en problemen bij het verbreken van relaties). Het lijkt mij in strijd met het idee van gelijke kansen voor iedereen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is om dezelfde reden als hier in Nederland bij de onderzeedienst en korps mariniers.

Bij de onderzeedienst en de mariniers worden geen vrouwen toegelaten. Dit in verband met de fysiek zware eisen, respectievelijk de beperktheid van de leefomgeving.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In 't algemeen is hun bekken te breed voor bepaalde oefeningen. Hardlopen, over obstakels klimmen zijn dingen die dikwijls ook voor jonge mannen, hindernissen zijn die ze niet kunnen nemen en ze evengoed laten mislukken in de zeer strenge proeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In alle olympische sporten worden disciplines voor vrouwen en mannen apart gehouden. simpelweg omdat er niveau verschil in het fysieke zit.

Oorlog is geen sport of spel voor medailles, of voor de sportiviteit. Hier is winnen niet alleen belangrijk maar eigenlijk is verliezen ineens een verschil op leven en dood.

Geen plaats dus voor publieks wissels, en reserve spelers.

Ik zou het graag genuanceerder zeggen, maar oorlog is niet genuanceerd.
12 jaar geleden
Als je vrouwen zou toelaten zouden er al sowieso bizar weinig doorkomen vanwege de ontzettend zware training.
Grote kerels halen het soms niet eens.

Daarnaast dient iedereen in een topconditie te zijn en wat ik van vrouwen weet is dat ze zich tijdens de periode heel slecht kunnen voelen. Dat risico willen ze niet nemen.

Ook de sfeer kan totaal anders worden maar hou me ten goede. In het oude griekenland was homofilie heel gewoon en lieten ze de stellen naast elkaar vechten, juist omdat de spirit om een geliefde te verdedigen verschrikkelijk hoog ligt.

En wellicht misschien ook wel vanwege de natuurlijke agressieve aard van de man en de bereidheid om te doden. Maar ik moet zeggen dat er genoeg vrouwen zijn die je kop eraf hakken en daarna gaan koken. Maar weer het risico wat ze niet willen in gevechtssituaties.
Israel heeft idd ook vrouwen maar ik denk dat dat meer een voortvloeisel is uit hun geschiedenis omdat ze nooit een land hadden en dit dus met man en macht(vrouw) willen verdedigen. De spirit ligt hoog bij hun