De stemming was kantje boord met 38 stemmen vóór en 36 tegen. Eén dissident Eerste Kamerlid, Arda Gerkens (SP), was thuisgebleven.

Van de 13 VVD-senatoren waren er zeven tegen en zes voor. Bij het CDA waren er vier voor en acht tegen. Bij de PvdA was het vijf voor en drie tegen.

Tevoren hadden D66 en SP aangegeven voor te zijn, net als drie van de vier GroenLinksers. Overigens bleek ook de SP geen gesloten blok, zoals gedacht. De dissident Gerkens zei om politieke redenen niet tegen te willen stemmen, maar 'vanwege persoonlijke overtuiging' ook niet voor. De voorstemmen van de onafhankelijke senator van de provinciale partijen en van 50 Plus-senator Jan Nagel hielpen Dijkstra aan een meerderheid. PVV, SGP, CU en Partij voor de Dieren stemden als één blok tegen.

Toegevoegd na 11 uur:
Vóór stemmen de leden: De Graaf, De Grave, Ten Hoeve, Huijbregts-Schiedon, Jorritsma-Lebbink, Niek Jan van Kesteren, Knapen, Knip, Köhler, Kox, Lintmeijer, Lokin-Sassen, Meijer, Nagel, Nooren, Oomen-Ruijten, Overbeek, Pijlman, Postema, Prast, Rinnooy Kan, Ruers, Schaper, Schnabel, Sent, Stienen, Strik, Verheijen, Vos, Wezel, Van Zandbrink, Van Apeldoorn, Backer, Bredenoord, Bruijn, De Bruijn-Wezeman, Don en Engels.

Tegen stemmen de leden: Faber-van de Klashorst, Flierman, Ganzevoort, Van Hattem, Van Kappen, Ton van Kesteren, Klip-Martin, Koffeman, Kok, Kuiper, Martens, Van Rij, Rombouts, Schaap, Schalk, Schouwenaar, Sini, Van der Sluijs, Van Strien, Teunissen, Van de Ven, Vlietstra, De Vries-Leggedoor, Aardema, Atsma, Baay-Timmerman, Beuving, Van Bijsterveld, Bikker, Brinkman, Broekers-Knol, Dercksen, Peter van Dijk, Diederik van Dijk, Duthler en Ester.
SimonV
6 jaar geleden
jc54
6 jaar geleden
Mooi gekopieerd en geplakt, maar de vraag was: WIE.....en niet hoeveel van welke partijen.....
SimonV
6 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je gelijk.
Voor de zekerheid "Wie" toegevoegd.