wat is het verschil tussen de Europese Raad, de Raad van Europa en de Raad voor Europa?

Toegevoegd na 15 uur:
ik heb het onderscheid uit Elsevier van vorige week.het is citaat van iemand die van wanten weet!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

De raad voor Europa ken ik niet.
De Europese raad is de raad van regeringsleiders van de landen van de EU en houdt zich bezig met algemene politieke beleidslijnen in de EU. De raad van Europa staat los van de EU en is opgericht om de democratie en de mensenrechten in Europese landen te verbeteren.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
SimonV
6 jaar geleden
+ Volgens mij zijn "Raad voor Europa" "Raad van Europa" identiek.
Googel eens op
"Raad voor Europa" "Raad van Europa"
Dan worden in allerlei artikelen de twee namen door elkaar gebruikt.