Is Nederland bang voor Wilders? Waarom zijn veel mensen het met hem eens, maar willen ze toch niet op hem stemmen?

Vaker hoor ik dat mensen het met Geert Wilders eens zijn wat betreft de islamisering en criminele allochtonen, maar ze gaan dan toch niet op hem stemmen.
Als argument heb ik al gehoord dat ze dat niet doen omdat hij het alleen maar heeft over die onderwerpen en hij verder niet veel zal doen.

Maar als hij nu doet wat hij van plan is (criminele/werkeloze buitenlanders het land uitzetten) dan bespaard ons dat een HOOP geld waardoor WIJ de 'hard werkende' ons geld niet hoeven op te offeren.
Dat is toch een goed argument om op hem te stemmen? Wat willen we noch meer?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die kunnen we naar Ijsland sturen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
IJsland? Nee, ze kunnen terug naar Somalie, Marokko, de Antillen en nog een paar landen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Net als destijds met Fortuyn is het de angst voor het onbekende. Het is goed dat er een Fortuyn is geweest om aan de bel te trekken en het is goed dat er een Wilders is om de inmiddels ingedutte politiek weer wakker te schudden. Mijn stem mag hij hebben, daarmee wil ik hem helpen met het trekken aan de bel. Aan de andere kant is het dan maar afwachten waarin het resulteert als hij veel stemmen krijgt... Het onbekende dus. Maar ja, je moet wát.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt onbekend en onbeschoft. Ik geloof dat je ze door elkaar haalt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ leonie, oké daar zijn misschien niet alle problemen mee op gelost. Maar wel een gedeelte het is ui tde hand gelopen met al die allochtonen! We hebben gewoon 7.2 miljard in 1 jaar moeten betalen voor hun. Dat kan toch niet?!
Als ze gewoon alle allochtonen meteen Nederlands hadden geleerd en niet eerst jaaaaren in een asielzoekerscentrum hadden geduwd hadden we ook niet zo veel hoeven te betalen. Het beleid in Nederland klopt gewoon niet en Wilders is de enige die daar werkelijk iets aan wil veranderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Go Loenie, go Loenie !!
Prima reactie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geef asielzoekers niet de schuld van onze onkosten, maar de overheid. Er moet gewoon iets aan gedaan worden.

Het beste antwoord

1.Omdat veel mensen zijn plannen wel goed vinden maar bang zijn dat ze niet te realiseren vallen.

2.Omdat Wilders weigerd een coalitie te vormen met bijna elke partij.Hierdoor zijn ze bang dat hun stem misschien verloren gaat.

3.Veel mensen durven er niet vooruit te komen dat ze op de PVV stemmen omdat ze bang zijn dat mensen ze zien al rassisten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

De PVV profileert zich vooral op buitenlanders. Maar er zijn ook nog heel veel andere belangrijke onderwerpen waarop de PVV een veel minder heldere visie heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar op het moment zijn geld problemen de grootste zorgen voor Nederland. En met het idee van Wilders kan uiteindelijk meer worden bespaard dan met de ideeën van de anderen (zonder dat wij daar 'last' van hebben).
En wil jij tot je 67ste werken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je vraag gaat er niet over wat ik wil, maar waarom veel mensen niet op Wilders stemmen.
AWM
13 jaar geleden
Moeten we ons ook nu ook al gaan buigen over waarom mensen iets eigenlijk niet doen? Great.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meis; heb je je wel eens gerealiseerd dat de mensheid alleen maar ouder wordt? Je weet toch dat het sterftecijfer er jaren geleden veel lager lag? Weet je dat we in 40 jaar qua mensheid met 4 miljard op deze aaldbol zijn gestegen!! 40 jaar terug waren we nog maar met z'n 2 miljard. Dat is nu 6 miljard! Dat houdt in dat we dus met meer mensen zijn. Dat houdt dan ook in dat we langer komen aant werken. Dus zo zie je maar het zijn niet alleen de buitenlanders die ons landje zo duur maakt!
Wat wij noch meer willen?
Dat iedereen gelijk behandeld wordt. Ongeacht geloof en afkomst. Dat staat in de grondwet.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+, wie geeft daar nou een min voor? je kunt jezelf toch niet boven de grondwet stellen?
Eerst alle buitenlanders eruit; o ja, die ouderen kosten ook veel geld en ...
Iedereen heeft in Nederland dezelfde rechten.
Het moet niet gekker worden !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies, dat is wat wij willen.
Dat is wat ieder weldenkend mens wil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Geert benoemt de problemen alleen maar. Het probleem is dat hij geen realistische oplossingen biedt.

Op de subvraag over werkloze buitenlanders: je kan je afvragen waarom ze werkloos zijn. Veel van die mensen willen heus wel werken. Het probleem is dat ze geen werk vinden. Ga als Achmed maar eens solliciteren. Ik kan je verzekeren dat je iedere keer ontgoocheld en gekwetst huiswaarts moet keren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
IK ben het gedeeltelijk eens met Wilders.

Maar ook niet meer dan dat.

Ik vind ook dat moslims onze vrije maatschappij ondermijnen.

Maar je moet realistisch zijn. Ze zijn er en met de beuk erin ga je het niet redden.

Waar ik me wel zorgen over maak is dat wanneer de moslims nog meer zaken gaan opeisen en een nog nadrukkelijke negatieve stem op onze vrijheid gaan drukken dat dan ooit een echte bom gaat barsten.

Maar Wilders kan dat niet voorkomen, hij heeft geen echte oplossingen. Realistische oplossingen bedoel ik.

Wilders heeft wel een nut. Hij dwingt andere partijen te handelen.

Ik stem dus nog maar eens VVD. Maar ik kan me dat ook veroorloven, ik woon niet in een achterstandswijk en m'n kinderen zitten op een school met alleen Nederlandse of Nederlands georienteerde kinderen (lees : Westers, van alle kleuren maar geen enkele moslim).

Als het ooit zover komt dat we hier toestanden krijgen zoals in Gouda, Ede, etc , etc, etc, etc, etc...... tsja, wie weet is diegene waar je dan op moet stemmen om het op te lossen wel veel extremer dan Wilders.

Maar dan hebben "ze" het ook echt aan zichzelf te danken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rose
13 jaar geleden
'Ik stem dus nog maar eens VVD. Maar ik kan me dat ook veroorloven, ik woon niet in een achterstandswijk en m’n kinderen zitten op een school met alleen Nederlandse of Nederlands georienteerde kinderen (lees : Westers, van alle kleuren maar geen enkele moslim).' Dus je stemt puur uit eigenbelang?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ik ben eerlijk. Niet zoals die pvda / linkse losers die pas VVD gaan stemmen als ze zich dat ook kunnen veroorloven.
rose
13 jaar geleden
Nou, nou, NDT, ik zie mijzelf toch niet als loser. Ik verdien inmiddels bovenmodaal, maar stem toch nog steeds links. Het idee dat je stemgedrag afhankelijk zou moeten zijn van je inkomen heb ik nooit zo begrepen. Je wilt toch het beste voor Nederland, voor iedereen, zo rechtvaardig mogelijk? Ik wel, in ieder geval. Ik stem naar eer en geweten, niet naar eigenbelang.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat zie je ook, met een hoog inkomen en wonende in een goede buurt kun je je geweten ook afkopen door stug links te blijven stemmen. Maar als jij in een zwarte buurt zou wonen met een hoop criminaliteit dan werd de keuze pvda al minder 100% voor de hand liggend. Veel mensen in die buurten hebben namelijk vroeger ook pvda gestemd. ( en die groep Wilders stemmers was voorheen geen VVD stemmers) Verder moet er een balans zijn dus het is best dat er mensen pvda blijven stemmen. Ik heb alleen weinig waardering voor salonsocialisten.
rose
13 jaar geleden
Jij weet helemaal niet waar ik woon. Niet dat dat voor mij ter zake doende is, maar je blaast pure lucht. Ik koop niet mijn geweten af. Ik zou altijd en overal links stemmen (tenzij ik natuurlijk door argumenten overtuigd raak van het gelijk van rechts). Ik heb overigens weinig waardering voor mensen die uit puur eigenbelang stemmen. (Noemen ze dat niet egoïsme?)
wat dacht je van de hypotheekrente aftrek en de ontwikkelingshulp daar scoort hij slecht mee

en dat gezeur over die hoofddoekjes,dat is toch niet relevant
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die criminele en/of werkeloze buitenlanders die je noemt, dat zijn in de meeste gevallen Nederlanders!! Mensen met de Nederlandse nationaliteit.
Waarom dan niet alle criminele Nederlanders het land uit?
En ook maar meteen alle werkeloze Nederlanders?

Wat wij nog meer willen?
Een samenleving waarin iedereen gelijk behandeld wordt, ongeacht - oorspronkelijke -afkomst of zelfs ongeacht de afkomst van de ouders. Ongeacht geloofsovertuiging of wat voor overtuiging dan ook.

Alles afvoeren wat je niet bevalt is volkomen NIET reeel.

Wilders maakt gebruik van stereotyperingen.
Kretologie!
Zo maakt hij de wereld voor zichzelf, en voor andere Nederlanders eventueel overzichtelijker. De Islamisering van Nederland hoeft dus niet te bestaan, maar kan worden gezien als een angst die is gebaseerd op onzekerheid.
Angst is altijd een slechte raadgever.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben het over het algemeen niet eens met het klimaatbeleid van Wilders.

"De gesubsidieerde milieubeweging moet steeds nieuwe zaken verzinnen om ons bang te maken
om zo hun subsidiestroom in stand te houden. Daarbij worden ze steeds geholpen door hun
trawanten bij de staatsomroep. Zo hobbelen we van ‘zure regen’, ‘gat in de ozonlaag’ naar de
Brent Spar-affaire. De laatste hype heet global warming."
(Bron: verkiezingsprogramma PVV)

Het meerendeel van de wetenschappers is echter van mening dat er grote problemen zijn op het gebied van klimaat (temperatuursstijging, vermindering biodiversiteit e.d.). Wilders zegt dat er totaal geen problemen zijn. Hij wil stoppen met duurzame energie, maar wil extra kolencentrales gaan bouwen.

Ik ben van mening dat deze problemen het probleem met de integratie ver overstijgt, hierdoor zal ik dus geen PVV gaan stemmen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze zien allerlei voordelen: geen verhoging van de AOW, geen hypotheekaftrek, bezuinigingen laten betalen door allochtonen, lagere belasting, allochtonen betalen hun eigen inburgeringscursus. Heerlijk toch? Dan kan je je geld lekker in je zak houden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Waarom wil toch maar een paar procent op hem stemmen? Omdat ze denken dat de VVD geslepener politici hebben. Die zijn op de AOW na voor hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat hij niet de juiste houding neerzet. Hij regeert uit onbegrip, ongeduld en frustratie? Wie wil dat nou?
Bovendien is zijn programma alles behalve volledig. Wie stemt er nou op Wilders omdat je het wellicht eens bent met dat buitenlandersverhaal. Nederland is veel meer dan allees een land met buitenlanders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen stemmen ook graag op een wat oudere man met wat levenservaring....Daarom staat cohen zo hoog ook in de peiling..... Dat is de conservatieve natuur van de stemmer...

Wilders is gewoon een vos die zn wilde haren nog lang niet kwijt is.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel verstandige mensen zijn inderdaad bang voor het gedachtengoed van de 'heer' Wilders..en terecht.

Zijn ideeën zijn bepaald niet ongevaarlijk. En juist in tijden van economische teruggang vinden dat soort 'Wilders gedachten' gemakkelijk een voedingsbodem.
Mensen moeten dan een flinke stap terug doen en richten hun onvrede dan gemakkelijk op de groep 'buitenlanders'.

Zie bijvoorbeeld maar de jodenhaat die hoogtij vierde gedurende de jaren tussen grofweg 1929 en de tweede wereldoorlog.

Sommige mensen schamen zich, zich aan zijn kant te scharen omdat 'men', (de andere mensen dus) hem veroordeelt en vindt dat dat dit niet kan.

Gr. Ton