Is Nederland bang voor Wilders? Waarom zijn veel mensen het met hem eens, maar willen ze toch niet op hem stemmen?

Vaker hoor ik dat mensen het met Geert Wilders eens zijn wat betreft de islamisering en criminele allochtonen, maar ze gaan dan toch niet op hem stemmen.
Als argument heb ik al gehoord dat ze dat niet doen omdat hij het alleen maar heeft over die onderwerpen en hij verder niet veel zal doen.

Maar als hij nu doet wat hij van plan is (criminele/werkeloze buitenlanders het land uitzetten) dan bespaard ons dat een HOOP geld waardoor WIJ de 'hard werkende' ons geld niet hoeven op te offeren.
Dat is toch een goed argument om op hem te stemmen? Wat willen we noch meer?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

1.Omdat veel mensen zijn plannen wel goed vinden maar bang zijn dat ze niet te realiseren vallen. 2.Omdat Wilders weigerd een coalitie te vormen met bijna elke partij.Hierdoor zijn ze bang dat hun stem misschien verloren gaat. 3.Veel mensen durven er niet vooruit te komen dat ze op de PVV stemmen omdat ze bang zijn dat mensen ze zien al rassisten.

De PVV profileert zich vooral op buitenlanders. Maar er zijn ook nog heel veel andere belangrijke onderwerpen waarop de PVV een veel minder heldere visie heeft.

Wat wij noch meer willen? Dat iedereen gelijk behandeld wordt. Ongeacht geloof en afkomst. Dat staat in de grondwet.

Geert benoemt de problemen alleen maar. Het probleem is dat hij geen realistische oplossingen biedt. Op de subvraag over werkloze buitenlanders: je kan je afvragen waarom ze werkloos zijn. Veel van die mensen willen heus wel werken. Het probleem is dat ze geen werk vinden. Ga als Achmed maar eens solliciteren. Ik kan je verzekeren dat je iedere keer ontgoocheld en gekwetst huiswaarts moet keren.

IK ben het gedeeltelijk eens met Wilders. Maar ook niet meer dan dat. Ik vind ook dat moslims onze vrije maatschappij ondermijnen. Maar je moet realistisch zijn. Ze zijn er en met de beuk erin ga je het niet redden. Waar ik me wel zorgen over maak is dat wanneer de moslims nog meer zaken gaan opeisen en een nog nadrukkelijke negatieve stem op onze vrijheid gaan drukken dat dan ooit een echte bom gaat barsten. Maar Wilders kan dat niet voorkomen, hij heeft geen echte oplossingen. Realistische oplossingen bedoel ik. Wilders heeft wel een nut. Hij dwingt andere partijen te handelen. Ik stem dus nog maar eens VVD. Maar ik kan me dat ook veroorloven, ik woon niet in een achterstandswijk en m'n kinderen zitten op een school met alleen Nederlandse of Nederlands georienteerde kinderen (lees : Westers, van alle kleuren maar geen enkele moslim). Als het ooit zover komt dat we hier toestanden krijgen zoals in Gouda, Ede, etc , etc, etc, etc, etc...... tsja, wie weet is diegene waar je dan op moet stemmen om het op te lossen wel veel extremer dan Wilders. Maar dan hebben "ze" het ook echt aan zichzelf te danken.

wat dacht je van de hypotheekrente aftrek en de ontwikkelingshulp daar scoort hij slecht mee en dat gezeur over die hoofddoekjes,dat is toch niet relevant

Die criminele en/of werkeloze buitenlanders die je noemt, dat zijn in de meeste gevallen Nederlanders!! Mensen met de Nederlandse nationaliteit. Waarom dan niet alle criminele Nederlanders het land uit? En ook maar meteen alle werkeloze Nederlanders? Wat wij nog meer willen? Een samenleving waarin iedereen gelijk behandeld wordt, ongeacht - oorspronkelijke -afkomst of zelfs ongeacht de afkomst van de ouders. Ongeacht geloofsovertuiging of wat voor overtuiging dan ook. Alles afvoeren wat je niet bevalt is volkomen NIET reeel. Wilders maakt gebruik van stereotyperingen. Kretologie! Zo maakt hij de wereld voor zichzelf, en voor andere Nederlanders eventueel overzichtelijker. De Islamisering van Nederland hoeft dus niet te bestaan, maar kan worden gezien als een angst die is gebaseerd op onzekerheid. Angst is altijd een slechte raadgever.

Ik ben het over het algemeen niet eens met het klimaatbeleid van Wilders. "De gesubsidieerde milieubeweging moet steeds nieuwe zaken verzinnen om ons bang te maken om zo hun subsidiestroom in stand te houden. Daarbij worden ze steeds geholpen door hun trawanten bij de staatsomroep. Zo hobbelen we van ‘zure regen’, ‘gat in de ozonlaag’ naar de Brent Spar-affaire. De laatste hype heet global warming." (Bron: verkiezingsprogramma PVV) Het meerendeel van de wetenschappers is echter van mening dat er grote problemen zijn op het gebied van klimaat (temperatuursstijging, vermindering biodiversiteit e.d.). Wilders zegt dat er totaal geen problemen zijn. Hij wil stoppen met duurzame energie, maar wil extra kolencentrales gaan bouwen. Ik ben van mening dat deze problemen het probleem met de integratie ver overstijgt, hierdoor zal ik dus geen PVV gaan stemmen.

Ze zien allerlei voordelen: geen verhoging van de AOW, geen hypotheekaftrek, bezuinigingen laten betalen door allochtonen, lagere belasting, allochtonen betalen hun eigen inburgeringscursus. Heerlijk toch? Dan kan je je geld lekker in je zak houden. Toegevoegd na 1 minuut: Waarom wil toch maar een paar procent op hem stemmen? Omdat ze denken dat de VVD geslepener politici hebben. Die zijn op de AOW na voor hetzelfde.

Omdat hij niet de juiste houding neerzet. Hij regeert uit onbegrip, ongeduld en frustratie? Wie wil dat nou? Bovendien is zijn programma alles behalve volledig. Wie stemt er nou op Wilders omdat je het wellicht eens bent met dat buitenlandersverhaal. Nederland is veel meer dan allees een land met buitenlanders.

Mensen stemmen ook graag op een wat oudere man met wat levenservaring....Daarom staat cohen zo hoog ook in de peiling..... Dat is de conservatieve natuur van de stemmer... Wilders is gewoon een vos die zn wilde haren nog lang niet kwijt is.....

Veel verstandige mensen zijn inderdaad bang voor het gedachtengoed van de 'heer' Wilders..en terecht. Zijn ideeën zijn bepaald niet ongevaarlijk. En juist in tijden van economische teruggang vinden dat soort 'Wilders gedachten' gemakkelijk een voedingsbodem. Mensen moeten dan een flinke stap terug doen en richten hun onvrede dan gemakkelijk op de groep 'buitenlanders'. Zie bijvoorbeeld maar de jodenhaat die hoogtij vierde gedurende de jaren tussen grofweg 1929 en de tweede wereldoorlog. Sommige mensen schamen zich, zich aan zijn kant te scharen omdat 'men', (de andere mensen dus) hem veroordeelt en vindt dat dat dit niet kan. Gr. Ton

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100