Hoe kan ik toch met mijn haarwerk op de pasfoto?

Mijn verzekering vergoed geen maatwerk haarprothese. Mijn huidige haarwerk heeft een cap die te groot is en dus ver over mijn oren hangt. Normaal geen probleem want het valt niet op, echter bij het maken van foto's voor een nieuwe identiteitskaart moeten oren zichtbaar zijn, met uitzondering van gelovige mensen. Na vele creatieve pogingen het op de oren te laten rusten of naar achteren te trekken was de mensonterende reactie van de overheid... Pruikje af, oortjes zichtbaar. Hier ben ik het niet mee eens. Ik wil als MENS op de pas. Als VROUW. Mét haar. Net als iemand die geen tanden heeft ook met prothese in op de pas mag!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Antwoorden (2)

Oren hoeven niet zichtbaar te zijn, als het gehele gezicht maar zichtbaar is. Dat geldt niet alleen voor mensen met een pruik, maar ook voor mensen met natuurlijk haar en voor gelovigen die vanwege hun geloof hun hoofd en haar bedekken.
6 jaar geleden
Je kunt je haarwerk zelf ook kleiner maken of kleiner laten maken door de leverancier van het haarwerk. Trek wat stof boven de oren samen en naai vast aan de binnenkant.