Komen spindoctors alleen voor in de politiek?

Kan een spindoctor alleen actief zijn in de politiek of hebben ze bijvoorbeeld in het bedrijfsleven een andere naam?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ook in het bedrijfsleven komen functionarissen voor die eenzelfde taakstelling hebben als spindoctors (het beleid van de opdrachtgever positief neerzetten), alleen hebben ze inderdaad een andere naam. Meestal spreekt men dan van media-adviseur, communicatie-adviseur of iets dergelijks. Wel is het zo dat de term spindoctor vaak negatief beladen is, terwijl dat voor de functietitels in het bedrijfsleven niet het geval is.