Waar kun je een mail naar toe sturen, waar jij vindt dat de overheid op kan bezuingen?

Zou je het moeten sturen naar de politieke partijen ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Zoek de website op van een politieke partij van jouw keuze en stuur hen een mail. Soms wordt tijdens bijv. het vragenuurtje gerefereerd naar ontvangen berichten "uit het land" van de gewone man. Politieke partijen hebben er belang bij om te weten wat er leeft bij hun kiezers. Of ze wat met je bericht doen is vraag twee, maar niet geschoten is altijd mis.

Succes!

Toegevoegd na 25 seconden:
moet zijn "gerefereerd aan"...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die stuur je naar de kamerfractie van de betreffende partij. Vraag daarbij wel duidelijk om een ontvangstbevestiging. Als je die niet ontvangt kan je concluderen dat die partij jou als kiezer niet serieus neemt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit hangt af van de 'grootte' van de bezuinigingen. Wanneer dit op gemeentelijk-niveau is, stuur je deze naar je gemeente. Bij provinciaal -niveau naar je provincie en landelijk zou ik het naar politieke partijen sturen, lieftst één of enkele die wat te zeggen hebben, dus wat grotere partijen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan het eerst onderbouwen door de belastingsuitgave op te vragen van de overheid. Hier heb je als nederlands staatsburger namelijk recht op, je hebt recht op inzage.
eerst de cijfers verzamelen en dan beoordelen of het echt zinvol is om te bezuinigen mocht je dan nog bezwaar hebben dan kun je een brief schrijven of een mail.
in principe kan je naar alle kamerleden een mailtje sturen, het heeft niet veel zin omdat ze het vaak naast zich neer leggen.
Vooral de rechtse partijen antwoorden vaak niet op vragen van de burger, de linkse partijen echter wel maar die zijn momenteel niet aan de macht.
Zo weet ik dat de VVD en het CDA bijna nooit terug mailt, de SP en groenlinks sturen altij trouw een mailtje terug met een goed degelijk antwoord.