Mag je als 17jarige bij een groepje 18jarige staan als ze op dat moment wiet roken?

Ze willen wiet roken en ik wil er wel bij zijn maar zelf NIET roken. Wat gebeurt er als er politie komt en ze zien dat ik nog geen 18 ben maar (waarschijnlijk) wel naar wiet RUIKT?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
je kunt je ook afvragen waarom je bij dat groepje wilt staan. De politie mag jou inderdaad niet aanspreken op het gebruik van wiet, maar wel op het feit dat je je ophoudt bij mensen die het wel gebruiken. Ze hebben namelijk ook de taak jongeren aan te spreken op hun gedrag. Roken van wiet is niet toegestaan op bepaalde openbare plekken. Als je je nu al afvraagt wat er zou kunnen gebeuren als de politie komt en jou ziet, is het waarschijnlijk handig jezelf af te vragen of je er wel zou willen staan.

Antwoorden (1)

Zolang jij zelf niet rookt mag jij gewoon bij dat groepje staan. Naar wiet RUIKEN is niet fris, maar wettelijk geen enkel probleem. De politie zal misschien een bepaalde indruk van je hebben, maar strikt genomen mogen ze daar niet naar handelen.