Heeft een president of een koning meer invloed voor de bevordering van de relaties van de landen bij een staatsbezoek?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dat zou er helemaal van afhangen . Als onze koning een officieel bezoek zou brengen aan landen zoals Japan waar ons koningshuis ondanks de 2 e wereld oorlog zeer goede relaties heeft met de keizerlijke families ja ! Ook anders om dan wordt het hele arsenaal aan ceremonieel ontvangst met (soms ) zeer vaste protocollen afgehandeld . Ook in Thailand worden koningen extreem hoog geacht dus ja dan komt het op de tv en ja eigenlijk ( mis ) gebruikt zo'n koning daar het als een extra bevestiging van zijn of haar erkenning. Staats bezoeken van ons konings huis zijn bij Brunei en Oman daar helaas voor misbruikt . Maar heel globaal als ons konings huis een staats bezoek doet komt in haar kielzog een ( vaak ) hele rij aan ambassadeurs handels attachés en vaak ook nog een minister mee . Ja een staats bezoek heeft echt de meeste impact . Vooral in landen waar zelf een koning of keizer nog zit . Nogmaals die koesteren dat en dat geeft hun extra gezicht naar hun volk . Maar ook in Duitsland vliegen de deuren open als onze koningin langs kwam men weet niet zo goed wat men er mee moet . Men haalt wat oorkondes en medailles en spelt dat bij elkaar op en prijst elkaar maar weer eens . Onderwijl kunnen de handels belangen of diplomatieke belangen door anderen best pittig en minder vriendelijk zijn . Dus ja in zn algemeenheid ja ja een koning 's bezoek officieel dan ja dat heeft de grootste impact . Als er straks weer een koning in Thailand is en onze koning zou hem vragen kom laat die Nederlandse gevangen in ons land hun straf uitzitten dan gaat dat mogelijk direct. Zou Rutte bellen die wordt nog niet eens doorverbonden ja via de ambassade en dan een ministerie daar . Er zitten ook nadelen aan een gekozen president kan zich wat onwennig voelen bij iemand die via erf opvolging op zo'n plek zit . Obama en Poetin maar ook Franse presidenten worden zeg wat ongemakkelijk in zo'n situatie . Want ja ons staats hoofd mag niks politieks beslissen ( officieel dan ) maar de deuren gaan wel wijd voor ze open dat is het protocol . Dus nogmaals ja .
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het hangt er van af of het een officieel staats bezoek is . Of een vriendschap's bezoek. Of gewoon op visite bij Erdogan omdat ze bevriend zijn. ( waren ?) Of op vakantie of uit interesse ( familie ) dat land bezoeken . Ook het Spaanse konings huis komt hier zo maar even langs of de Belgische koning en zn vrouw hebben informele contacten ons koningshuis.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+ Via bezoeken van het Nederlandse Koningshuis worden weken later handelsakkoorden met Nederland afgesloten waar republieken alleen maar van kunnen dromen.
Er bestaan veel landen waar men gevoelig is voor royalty en waar handelsmissies in het kielzog van een koninklijk staatsbezoek daarom een economische meerwaarde krijgen.
Ook is het zo dat het bezoek van een koning of koningspaar, meestal vergezeld gaat van veel aandacht in de pers en dit kan het gastland dus aardig in de kijker brengen van de wereld. Er hangt dus veel vanaf hoe dit land zich promoot en zij zullen alles uit de kast halen om als betrouwbaar, 'goed geregeld' en vriendelijk over te komen bij andere landen.
Indien een staatshoofd hen alleen al wil bezoeken, geeft dit aan dat zij als land ertoe doen in de wereld.
Het bezoek van een koning is dan het hoogste, wan hij wordt door velen als de hoogste of als de 'baas' van een land gezien, ook al zou hij niets te vertellen hebben ;-)
amc
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+ promotie en publiciteit zijn essentiële marketingonderdelen. Een staats(handels)bezoek van de Koning aan een ander land suddert nog heel lang door.