Wat verdient een SP-bestuurder?

Een politicus/bestuurder van de SP (raadslid, wethouder, minister etc.) cedeert zijn weddde aan de partij, en krijgt van hen een salaris. Maar hoeveel krijgt hij/zij dan? Anders gezegd: hoeveel van de vergoeding die wordt betaald aan deze politicus/bestuurder gaat er naar de partijkas?

teusvh
7 jaar geleden
1.4K
ronron1212
7 jaar geleden
75% gaat naar de partij kas. Ze verdienen net zoveel als een andere in die functies maar ze willen zelf minder geld
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
http://www.volkskrant.nl/archief/met-afdracht-houdt-sp-baantjesjager-buiten~a3191818/ Kamerleden, wethouders en gedeputeerden krijgen van de SP een nettosalaris van ongeveer 2.500 euro per maand. De rest van het salaris gaat naar de SP. Gemeenteraadsleden moeten 75 procent van de raadsvergoeding afdragen aan de partij. Voor de vier grote steden geldt een afdracht van 50 procent, omdat raadsvergaderingen daar ook overdag plaatsvinden en raadsleden een deel van hun baan moeten opgeven. Dat zij dit zelf zouden willen is een leuk punt. Er is juist steeds meer kritiek op de "vrijwillige" verplichte afdracht. Waarom is er de laatste tijd meer kritiek op de afdrachtsregeling?
'De partij maakt zich hard voor de salarissen van postbodes, maar de eigen mensen moeten sappelen', zo luidt de kritiek. Ex-SP'er Anita Oerlemans meent dat de regeling veel capabele mensen afschrikt. Van Gijlswijk: 'We zijn de afdrachtsregeling aan het evalueren.'

Antwoorden (1)

Net zo veel als iemand van elk andere partij, hier vind je de link van alle lonen.
https://www.parlement.com/id/vhnnmt7k63jf/salarissen_politici_ambtelijke_top_en
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
@Ardaluck en hoeveel gaat er naar de partijkas want dat is de vraag.