Wat zijn de standpunten van Ronald Reagan in politiek?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zijn ? Heel weinig gezien dat hij toch al een tijdje overleden is

Antwoorden (1)

Ronald Reagan was de veertigste president van de Verenigde Staten van 1981 tot 1989. Reagan was een Republikein en vertegenwoordigde een rechts conservatief geluid. In 2004 overleed hij.

Zijn belangrijkste standpunten waren:

- een beperkte rol voor de overheid en inperking van de macht van de federale overheid;
- bescherming van individuele vrijheden;
- een krachtig militair apparaat om deze vrijheden te beschermen in een wereld die steeds sterker werd bedreigd door het communisme;
- verlaging van de belastingen om de economische groei te stimuleren;
- deregulering van de economie, stimulering van het ondernemerschap en geloof in de vrije markt.
Antoni