Waarvoor dienen die rubberen strips?

Soms zie je over de weg een rubbere zwarte strip liggen.
Zelf denk ik om iets te meten, hoeveel of hoe hard. Wie weet er meer van?
Omdat ik evan uit ga dat dit door de overheid wordt gedaan deze rubriek.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij bedoelt wat ik denk dan zie ik dat ook regelmatig.
Een soort zwarte tape waaronder een kabel lijkt te zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja van die rubberen slangen die in een kastje eindigen.

Het beste antwoord

Als er 2 slangen over de weg liggen kunnen ze:
snelheid meten,
richting bepalen,
wat voor type voertuig,
aantal verkeersbewegingen.

Die dingen worden vaak gebruikt ter ondersteuning van een verkeersonderzoek. Of een bepaalde maatregel nou wel of niet geplaatst moet worden. Denk maar aan een rotonde, verkeersdrempel, wegversmalling etc.
iig zul je er nooit een boete krijgen als je te hard eroverheen rijdt. Mits de pliesie niet staat te Controleren.

of bedoelde je dit niet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja soms zie je er idd 2 maar meestal zie er 1.
Ik wist niet of ze hoeveelheden on snelheden onderzoeken maarnu weet ik het tnx
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het meest volledig dus als beste maar allen bedankt voor de beidrage en antwoorden.

Andere antwoorden (2)

Die strip is meestal deel van een telmechanisme. Ze willen dan weten hoeveel weggebruikers passeren.

Toegevoegd na 19 minuten:
Ze worden trouwens langzaamaan vervangen door camera's die met software het verkeer tellen.
13 jaar geleden
Volgens mij bedoel je die strips voor een stoplicht. Daar zitten 'voelers' onder voor de stoplichten. Wanneer je die passeert springt het stoplicht op groen (op bepaalde tijden).