Zal Wilders met Fitna2 wel voor grote problemen gaan zorgen?

"DEN HAAG - Geert Wilders komt met een vervolg op Fitna. De nieuwe film moet in 2010 klaar zijn en zal volgens de politicus het Westen een spiegel voorhouden hoe ver de islamisering is gevorderd. " "

"Het wordt geen kopie van Fitna. Dit is de volgende fase", zegt de PVV-leider tegen De Telegraaf. Hij waarschuwt dat de film opnieuw stevig zal zijn, ook naar islamitische landen. "Het zal niet minder gepeperd zijn dan de eerste film." Wilders zegt met Fitna2 de mensen duidelijk te willen maken wat hun te wachten staat. De omstreden eerste film was met name een aanklacht tegen de Koran. "Nu wil ik laten zien wat de gevolgen zijn van de massa-immigratie uit moslimlanden, voor wie de deur hier openstaat." Belangrijke thema's daarbij zullen zijn de vrijheid van meningsuiting en het streng islamitische recht, de sharia." Bron: de Telegraaf

http://www.telegraaf.nl/binnenland/3713692/__Wilders_maakt_Fitna_2__.html?p=29,1

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Het zal inderdaad sowieso de film niet zijn die voor problemen gaat zorgen maar de media. Wellicht dat ze ergens in het midden-oosten weer een Nederlandse vlag in de fik steken maar voor de rest zal het wel meevallen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Ja, het zal weer voor problemen gaan zorgen.
Want, het is reuring wat ie wil.
Eerst zal het heel erg lang gaan duren voordat het filmpje af is. Vele malen zal ie weer aankondigen dat 'het eraan zit te komen'. Dan, maar alleen dan, op het juiste moment, dan krijg je weer het circus waar de première moet gaan plaatsvinden.
Ik ben benieuwd of Balkenende wat geleerd heeft van de vorige keer....
15 jaar geleden
Goh, wil Wilders echt een jaar lang bezig met Windows Moviemaker, want dat niveau had de vorige Fitna wel ongeveer, studentikoos knip- en plakwerk dus.

Mijn mening is dat het filmpje niet zozeer een probleem was, het wordt wel veel te veel gehypt, dit tweede filmpje zal hetzelfde lot wel ondergaan denk ik. Storm in een glas water.

Wilders zelf zou misschien nog wel eens voor problemen kunnen zorgen, hij meent namelijk allerhande rechten te hebben en die zich toe te moeten eigenen, dat in in strijd met mijn rechtsgevoel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat lijkt me niet waarschijnlijk.
Voor zover ik me kan herinneren heeft Wilders nooit eerder voor problemen gezorgd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De ophef ontstaat met name doordat de media het constant onder de aandacht brengt.
Geen aandacht aan schenken en het gaat uit als een nachtkaars.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De vorige keer waren er toch ook geen problemen? Terwijl de media het nog zo hard hebben geprobeerd...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha, die Sir. Alien;

Het komt niet vaak voor bij films dat een tweede deel meer indruk maakt dan het eerste. Dat zou me in dit geval ook verbazen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vast wel. Die vent zorgt altijd voor problemen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wie is Geert Wilders?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat het wel weer mee zal vallen, deel 1 heeft uiteindelijk ook niet echt heel veel gedaan. Het grootste deel van de mensen vond het vooral gewoon een triest stukje propaganda en aandachtstrekkerij dus dat zal met deel 2 niet veel anders zijn denk ik..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb altijd een gemengd gevoel met Geert Wilders. Aan de ene kant heb ik iets van het is goed wat hij doet, vaak is het het nageslacht van allochtone afkomst wat de problemen veroorzaakt, maar de andere kant moet hij ook uitkijken, want je kan te ver gaan. Maar dat is niet het antwoord op je vraag. Ik hoop niet dat er grote problemen komen voor Nederland(ers). Waarschijnlijk is er van te voren weer veel ophef over de film, en als tie uitkomt blijkt het niets voor te stellen.