Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je een eigen soort FBI oprichten?

Kan je een eigen soort FBI oprichten die onderzoek vericht?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K
TurfGraver
7 jaar geleden
Je mag zelf onderzoek verrichten maar de FBI is vanuit de overheid. Toegang tot informatie zal dan ook zeker niet net zo beschikbaar worden gesteld als deze er wel voor de FBI is.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ja dat kan, je wordt dan een bedrijf vergelijkbaar met Hoffman B.V.
De FBI is een overheidsinstantie, als jij het opricht zal het particulier zijn, zoals in de link ook is aangegeven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
tinus1969
7 jaar geleden
Hoffman is nauwelijks te vergelijken met een politiedienst als FBI.
Nee.

De FBI is een politie-organisatie. Je kunt niet zomaar je eigen politie oprichten, dat is een monopolie van de overheid.
(Lees meer...)
tinus1969
7 jaar geleden
tinus1969
7 jaar geleden
Waarom de min?
Erna55
7 jaar geleden
Dat snap ik ook niet. Plus.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
de / is niet van mij, ook al ben ik het niet met de reactie op mijn antwoord eens
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wat is dit nou weer voor onzin, de nationale politie is een overheidsinstantie met een reden. Het gebeurt zeer vaak zelfs dat particulieren meehelpen met het opspeuren van criminelen om op die manier de beloning te winnen.
tinus1969
7 jaar geleden
@MaxKoopmans, en dus? Daarmee zijn die particulieren nog geen politiedienst met politie bevoegdheden zoals de bevoegdheid om iemand te arresteren, huiszoeking, opvragen van anderszins vertrouwelijke gegevens, aftappen, etc etc etc

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding