Zijn er al eerder man en vrouw democratisch gekozen leider van een land geweest?

Aankomende week wordt Hillary Clinton waarschijnlijk verkozen tot president, dan zal ze net als haar man leider van de V.S. worden. Vrij bijzonder, maar wellicht niet een unicum.

Koningshuizen en andere ondemocratische tot leiders uitgesloten.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ja.
Cristina Elisabet Fernández de Kirchner, dikwijls aangeduid als Cristina Kirchner of CFK[1] (La Plata, 19 februari 1953) was tussen 2007 en 2015 president van Argentinië. Ze was eerder al first lady van haar land. Ze werd voor de eerste keer gekozen in 2007 en won in 2011 opnieuw de verkiezingen.

Toegevoegd na 4 uur:
Néstor Carlos Kirchner (Río Gallegos (Santa Cruz), 25 februari 1950 - El Calafate (Santa Cruz) 27 oktober 2010) was een Argentijns politicus. Van 2003 tot 2007 was hij president van Argentinië. Daarvoor was hij gouverneur van de provincie Santa Cruz.