mag je half lang haar hebben voor als ik agent wil worden??

ik wil later bij de bereden politie ( politie op een paard ), maar ik heb half lang haar, zoals je op mijn profiel kan zien, mag je dat hebben als politie agent??

en zo niet, waarom mag je dat dan niet??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Ja dat is echt geen probleem ik zie veel polietieagenten met kort haar of halflanghaar en anders kan het gewoon in een staart of knotje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja je mag je lange haar houden, deze kun je ook in een staartje/knotje/haarnetje dragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
of in een paardenstaart, dan mag het zeker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoog paardenstaartje zit niet lekker onder een helm ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar lage paardenstaart is geen probleem ;) Heb ik zelf altijd met rijden. Maak gewoon eerst een lage staart, zet dan me cap op, en trek dan de staart aan zodat ie precies tot aan me cap komt ;-) Dus dat moet geen probleem zijn :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mijn antwoord stond ook staartje, daar bedoel ik hetzelfde mee.
Ja hoor dat mag, maar als ik jou was zou ik me daar nu nog geen zorg over maken, tegen die tijd vind je kaalgeschoren misschien veel leuker ;)
12 jaar geleden
Ja, dat mag, mits het verzorgd er uit ziet en het niet aanstootgevend is. Er is wel een draagvoorschrift voor het haar.

De politieorganisatie verlangt van haar medewerkers dat ze representatief voor de dag komen. Dit houdt in dat te opvallende uiterlijke kenmerken niet worden toegestaan; zichtbare tatoeages, zichtbare piercings en opvallende kapsels zoals hanekammen, geverfd haar in een uitzonderlijke kleur etc.

Als man mag je geen paardenstaart dragen. Ga je dit wel doen, dan zal je hier intern op worden aangesproken door je chef.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ooit een klap gehad op een neus met piercing? Naast dat ze het niet representatief vinden is het verbod op piercings ook uit veiligheidsoverwegingen. Als agent kun je in vervelende, gewelddadige of krappe situaties terecht komen. Stel dat er iets of iemand aan de piercing blijft hangen en deze uitscheurt...Lijkt mij geen pretje.