Zijn Clinton en Trump "links" of "rechts" georiënteerd?

Stel Clinton wordt president, zal ze dan democratische of republikeinse rechters kiezen?

En stel Trump wordt president, zal hij dan democratische of republikeinse rechters kiezen?

Ook is mijn vraag zoals in de titel luidt: Zijn Clinton "rechts" of "links: georiënteerd?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
7.1K
Utrecht
7 jaar geleden
Clinton is kandidaat voor de Democratische partij. Lijkt dus niet waarschijnlijk dat ze conservatieve en/of repubikleinse rechters zal kiezen.
Trump is kandidaat voor de Republikeinse partij. Hij zal weinig Demicratische vriendjes hebben om als rechter te kiezen.
Vanuit Europees perspectief zijn beide redelijk rechts georienteerd. Maar als je ze wil indelen: Clinton is meer links/liberaal en Trump meer rechts/conservatief.
Poet
7 jaar geleden
Linkse mensen willen het verschil tussen arm en rijk kleiner maken. Daartoe willen ze dat de overheid veel belasting heft bij rijken/veelverdieners en dat naar de armen brengt. Rechts mensen willen juist niet dat er zo geld van rijk naar arm gaat.
Linkse mensen willen meestal dat de overheid mild omgaat met mensen. Dus geen hele harde straffen (bijv: doodstraf) en ruimte bieden aan vluchtelingen. Rechts wil vaak hardere opstelling van de overheid tegen mensen. Dus meer vluchtelingen weigeren/terugsturen.
Rechts wil meestal minder wetten/regels en een kleinere overheid.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
"Zelfs de meest linksgeoriënteerde amerikaanse democraat staat nog steeds aan de geheel rechterzijde van de VVD", aldus Frits Bolkestein.

Antwoorden (2)

Clinton zou in het midden moeten zitten . Met haar gezondheid's zorg plannen en iets meer belasting Vd rijken en iets minder Vd midden groepen dat zou ( mogelijk ) een Vd grootste consumenten groep Vd wereld nieuwe impulsen kunnen geven . Dat klinkt positief ook voor Europa Onthoud de ellende ( de crises ) is daar begonnen . Haar rechtse hobby's zijn de wapen industrie ( oorlog' retoriek geeft impuls aan die industrie ) en het niet aanpakken ( willen ) Vd financiële schuldigen Vd crises dus het uit de wind houden van de Wallstreet boys . Trump is een vrije rechtse radicaal die de belasting voor de rijken nog wat wil verlagen en denkt dat daar Amerika weer groot van wordt ? Het milieu is allemaal onzin vindt hij . Ja Clinton zou vriendjes van haar benoemen in de suprème court mogelijk wat recht Vh midden. Bij Trump weet je het niet ( de hoogste bieder :):)) Wat in Europa het midden is is in de usa links dus sociaal staat daar gelijk aan communistisch . Wat wij bijna extreem rechts zouden noemen vinden ze in Amerika rechts Vh midden. Kort door de bocht is Clinton vvd met een sociaal sausje dus Amerikaans links. En trump is eigenlijk puur kapitalistisch zonder binding in het bank wezen . Dus rechts met geen binding met de gevestigde orde . En dat laatste spreekt ( Joe ) de man in de straat zo aan . Dus rechts met een volks elan . Met Clinton krijgt Amerika ongeveer een voortzetten van huidige ( geen ) beleid . Met trump een grote gok . Er is voor Obama geen beleid mogelijk de democraten missen stemmen in het congres en de republikeinen blokkeren ieder voorstel . Trump is dus Amerikaans rechts Clinton Amerikaans links maar dat mag daar nooit zo heten .
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
clinton meer links denk ik en trump helemaal op het verste hoekje rechts