Wie grijpt de macht in Mosul als IS is "verjaagd"?

Ik bedoel, er doen minstens 10 verschillende partijen mee. Zij willen allen de macht krijgen over Mosul (oa. omdat er olie in de grond zit). Maar wie plukken hier uiteindelijk de vruchten van?

Ikzelf denk in eerste plaats de Iraakse regering en daarna de partijen die meegeholpen hebben (dat zij bijv. goedkoper olie kunnen inkopen).

Bron: http://www.rtlnieuws.nl/buitenland/terreurbeweging-is-uit-mosul-verjagen-is-geen-appeltje-eitje

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K
TurfGraver
7 jaar geleden
Het is Irakees grondgebied, dus ja Irak.
De reden om de Irakees regering te helpen is wel duidelijk (en dubbel). :)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het is belangrijk om hier rekening te houden met het doel van de actoren, velen van hen zijn namelijk slechts verleners van militaire steun.

Antwoorden (1)

Lijkt mij een slimme oplossing.
Ik hoop eigenlijk dat de Peshmerga-koerden de stad in hanen krijgen, maar de VS lieten de koerden in Syrië al in de steek en zo zal het ook gaan met Rusland denk ik.
Dus jouw optie is een logische weg.