Door wie word de EU bestuurt?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.3K
Erna55
7 jaar geleden
Lees eens : https://www.europa-nu.nl/id/vh7goo0jfubw/wie_doet_wat_europese_instellingen_en
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/europese-unie/vraag-en-antwoord/welke-landen-horen-bij-de-europese-unie-eu
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Europese_Unie
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Voornamelijk door de duitse industrie... maar dat zeggen we niet hardop!
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Door banken en graaiers.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Door een bijna oncontroleerbare macht . De financiële top zijn veel ex of weer aanstaande medewerkers van Goldman en Sachs . Ja die mega bank die landen als Grieken land zo goed hebben geholpen voor de crises met het bekende resultaat alle banken zijn bijna kapot maar bij G&s brandt het het licht als nooit te voren . Ook in Nederland is hun macht enorm !!! En de rest ach ja die mogen de subsidies uitdelen als je dat ook besturen zou noemen . Onze mooie Europa droom is gekaapt door de financiële wereld .sorry het is niet anders :(:(

Antwoorden (2)

De Europese Raad wordt beschouwd als het hoogste orgaan van de Europese Unie.
De Europese Raad is de samenkomst van staatshoofden en regeringsleiders van de EU-lidstaten. Naast de regeringsleiders van de 28 lidstaten van de Europese Unie bestaat de raad ook uit de Voorzitter van de Europese Raad en de voorzitter van de Europese Commissie. De Hoge vertegenwoordiger van de Unie voor buitenlandse zaken en veiligheidsbeleid neemt ook deel aan de vergaderingen van de Europese Raad.
fremar
7 jaar geleden
Het dagelijks bestuur van de EU wordt gevormd door de Europese Commissie. De leden van de Europese Commissie worden ‘eurocommissarissen’ genoemd. Elke eurocommissaris is verantwoordelijk voor één of meerdere beleidsgebieden. Momenteel zijn er 28 eurocommissarissen, voor elke lidstaat één. Samen vormen zij het college van eurocommissarissen. De eurocommissarissen moeten het belang van de Europese Unie als geheel behartigen, niet dat van hun eigen land.
Amadea