Wat zou er gebeuren met euro als deze niet meer stabiel genoeg is? Komt er dan een nieuwe euro waaraan minder landen meedoen?

De gevolgen voor Griekenland en bijv.Spanje en Portugal zouden dramatisch zijn.....

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja op BNR is daar afgelopen week al meerdere malen over gesproken. De kans is niet ondenkbaar dat Duitsland, Frankrijk, Finland, Benelux en misschien nog wat stabiele economieën die nu nog geen lid van de euro zijn samen een nieuwe munt gaan introduceren. Waarschijnlijk zal dat de mark worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

kan me niet voorstellen, dan stelt je munt niks voor als je bij elke tegenwind de makkelijkere koers neemt. in de US gooien ze de armste staten er ook niet uit wat de dollar betreft.