Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je als Nederlander nog een dubbele nationaliteit hebben/krijgen ?

Om allerlei praktische redenen overweeg ik soms of het een optie is op den duur de Duitse nationaliteit aan te nemen. Ik woon hier nu een aantal jaren en zie mezelf niet snel terugkeren, maar toch wil ik, om sentimentele redenen ook wel, ook mijn Nederlandse nationaliteit niet opgeven.
Nu vraag ik me af of het een mogelijkheid is beide nationaliteiten naast elkaar te behouden, of dat Duitser worden automatisch betekent dat ik geen Nederlander meer ben. Ik vind wel allerlei informatie, maar geen duidelijk uitsluitsel hierover ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Wel als je als minderjarige naar Duitsland bent verhuist (heb je tenslotte zelf niet voor gekozen) maar als je als volwassene ben verhuist kun je na 8 jaar wel de Duitse nationaliteit aannemen (wel inburgeringsexamen doen) maar dan verlies je je Nederlandse nationaliteiet, de Ausländerbehörde van de betreffende Stad/Landkreis kan uw hierover informeren
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding