Hoe kan het dat de PvdA volgens de peiling van Maurice de Hond nu niet gezakt is ondanks het zwakke optreden van Cohen in de media?

Sinds dat Cohen lijsttrekker werd van de PvdA schoot de PvdA omhoog in de peilingen, maar Cohens herhaaldelijk tegenvallende optredens in de media daarna lijken de kiezer gezien die peiling weinig te doen, terwijl op Twitter.com de negatieve beoordelingen zelfs onder de PvdA-kiezers over Cohen binnenstroomden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

peilingen moet je nooit serieus nemen het zijn maar dag koersen.
Ook de het aantal mensen dat mee doet aan z'n peiling is erg klein en is maar een kleine afspeigeling van de samenleving.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

die peilingen worden onder een beperkt aantal mensen gehouden dus veel zegt het niet ,het kan zelfs het tegenovergestelde zijn als men de peiling door andere mensen laat invullen.
als de verkiezingen geweest zijn en de uitslag is bekend ,zonder dat er gefraudeerd is zoals bij de gemeenteraads verkiezingen ,dan krijg je een beeld bij de peilingen die men ervoor heeft gehouden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De peilingen worden gehouden onder een beperkt aantal mensen, maar wel genoeg om representatief te zijn.
Maurice de Hond heeft zijn eigen panel, en dat geldt zo`n beetje voor alle opiniepeilers, dus kan je nooit echt op die peilingen afgaan. Het is net wie je het vraagt, uit welke stad, groepering etc. Grote verschuivingen gebeuren er vaak niet in zo`n peiling.

Daarnaast zou het vreemd zijn als je een politieke voorkeur hebt ontwikkeld en je na een paar tegenvallende optredens in een keer een totaal andere politieke voorkeur hebt. De PvdA stemmers zullen niet zo 1,2,3 overstappen naar een andere partij. Dan moet er toch echt wat raars gebeuren.

Het zijn vooral de zwevende kiezers die van partij naar partij hoppen en daarmee zorgen voor verschillen in de peilingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Men vergeeft hem zijn zg zwakke optreden. (wie bepaalt dat trouwens) en ziet zijn andere kwaliteiten.
Ik vind dat gezeur over weinig van economie weten. De man is een academicus, die snapt heus wel wat cijfers hem kunnen vertellen als het over de verdeling van schaarse goederen gaat. (hetgeen economie is).
Wat denk je dat Maria van der Hoeven van economie weet.
Volgens mij net zoveel als haar belangrijkste ambtenaren, dus dat is best voldoende.
Als de brains maar goed zijn,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het echte campange voeren moet nog komen. Daar wacht iedereen op.