Waarom zijn er in NL nog geen verkiezingsdebatten geweest?

In Engeland waren ze er 6 weken van te voren al mee bezig.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Omdat de verkiezingscampagne nog niet is begonnen,14 dagen voor 9 juni barst het los
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, maar die zijn al lang bezig hoor, ze zijn alleen nog niet op Nederland 2. In het land is het hele circus alweer aan de gang.

Kijk als voorbeeld maar eens in mijn bron, de agenda van de VVD als voorbeeldje. Het ene debat na het andere politiek café. Dat loopt gewoon door.

De officiële aftrap voor de landelijke campagne is voor de VVD volgende week, maar het debatgebeuren is al in volle gang. En bij andere partijen zal dat ongeveer hetzelfde gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou zeg, het mag op de tv eindelijk wel eens ergens over gaan! Uiteindelijk zijn verkiezingsdebatten niets anders dan navelstaarderij van een land. We zijn net de debatten rondom de gemeenteraadverkiezingen teboven.
Het land moet ook nog worden bestuurd. En er gebeurt nog een hoop in de wereld.

Laat die debatten, wat mij betreft, maar zo kort mogelijk voor de verkiezingen zijn. Dan heb je kans dat er zo inhoudelijk mogelijk wordt gedebatteerd, n.l. over de doelstellingen van iedere partij, de verkiezingsprogramma s, en er niet uitsluitend aan imagovernietiging wordt gedaan. Dat vind ik van een onvoorstelbare smerigheid zoals dat in Amerika en Engeland gebeurt. Ik ben er blij mee dat we in Nederland niet geinteresseerd zijn in sigaren en al wat dies meer zij.

Toegevoegd na 2 minuten:
Sorry, ik liet me even gaan;voor de beantwoording van de vraag was het laatste deel van mijn antwoord niet nodig.