Dat is dat je een bedrag betaalt, wat je later weer terug krijgt, mits er niks mee is gebeurd.
Ik heb bijvoorbeeld ook 7euro borg betaald voor mijn kluissleutel. Als ik die aan het eind van het jaar weer inlever krijg ik mijn 7 euro weer terug:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Stel je huurt een fiets. De fietsboer zal jou om 20 euro borg vragen voor het geval je schade oploopt of hem nooit meer terug brengt. Slim is om te weten wat de voorwaarden van die borg zijn, zo kom je niet voor verassingen te staan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Borg bedoel je? Borg is een afkorting van Cyborg en in de Startrek-verhalenserie is het een ras van cybernetische mensen die een groot deel van hun mens-zijn achter zich gelaten hebben door als een soort bijenkolonie te leven. Met een 'hyve-mind' als hoogste bestuurder (google daar ook maar eens op); de Borg Queen.

De bekendste uitspraak van de Borg is: 'You will be assimilated', want het hoogste doel van de Borg is om alle mensen aan hun groep toe te voegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aangezien je deze vraag in de categorie Overig gesteld hebt, lijkt het me verstandig alle betekenissen van het woord Borg die ik heb kunnen vinden hier maar te vermelden.

Borg heeft namelijk meerdere betekenissen

Het kan staan voor een opstal, een versterkt huis
Het is de naam van een gecastreerd mannetjesvarken.
Het is de naam van een volk uit de SF-serie Star Trek
Het is de benaming van een onderpand of borgstelling

Het is de achternaam van een Zweeds politicus (Anders Borg), de achternaam van een Zweeds tennisser (Björn Borg), de achternaam van een Europees commissaris voor Zeevaart en Visserij (Joseph Borg)

En dan heb je ook nog de fabrikant van automatische versnellingsbakken: Borg Warner.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Borg