Als Schotland uit het UK stapt, moet de Union Jack dan worden aangepast?

De Union Jack bevat onder andere het St Andrew-kruis van Schotland. Als Schotland uit het verenigd Koninkrijk stapt om lid van de EU te kunnen blijven, moet de vlag van het UK dan worden aangepast?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Van wie zou dat moeten? Het lijkt me wel logisch dat de vlag wordt aangepast, maar ik kan niet zo snel bedenken wie dat zou kunnen verplichten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Moeten is het wellicht niet echt, maar er is een dikke kans dat als Schotland uit de VK gaat men ook de vlag zal aanpassen. https://www.quora.com/If-Scotland-leaves-the-UK-would-the-UK-flag-change Hier zelfs een link met wat leuke voorstellen waaronder de insluiting van de vlag van Wales.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
als ze dat doen dan moeten ook Australië en New zeeland hun vlag aanpassen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Monaliza Je weet dat dat niet waar is neem ik aan?!

Het beste antwoord

Om eerlijk te zijn... ik denk het niet. Het is de Britse overheid die dit dan zal moeten bepalen, en het veranderen van de vlag zou mogelijk als een teken van zwakte, verandering en onzekerheid kunnen betekenen. Het zal een teken zijn van een nieuw tijdperk voor Groot-Britannië. Als ik het goed heb, is de laatste keer dat de Britten hun vlag veranderde 1801. De laatste keer dat één van de wereldmachten hun vlag veranderde, was bij de val van de Sovjet-Unie. Wanneer een land zijn vlag verandert, is het normaal gesproken een 'big deal'. Ik denk dat dat juist is wat de Britten willen vermijden. Dat de Schotten ze verlaten, dat moet niet weergegeven worden als een enorme klap. Natuurlijk zal alleen de vlag niet veranderen deze perceptie niet wijzigen, maar het zal allesbehalve helpen.

En dan heb je natuurlijk een simpelere reden: mensen vinden deze vlag misschien wel mooier. Dit is de vlag waar ze hun hele leven mee hebben geleefd, en er zijn geen mensen meer in leven die een andere vlag hebben meegemaakt. Mensen zijn gewend aan deze vlag, en ik denk dat velen geen reden zullen zien om het te veranderen.

Maar het is uiteindelijk allemaal speculatie. We moeten maar zien wat er gebeurt. Schotland heeft nog nooit eerder Groot-Britannië verlaten, dus het is maar speculeren. Wel hartstikke interessant, natuurlijk.