kan ik een advocaat in handen nemen ivm een woning?

kan ik een advocaat in handen nemen omdat ik met spoed een woning nodig heb voor mij en de kids? of buro jeugdzorg inschakelen? om zo aan een woning te kunne komen
ik heb tot 19 juli heb anders op straat sta en naar de daklozenopvang moet in dordrecht
particulier is assiocaal duur wat ik niet kan bekostigen,vrienden heb ik niet ,bij ouders kan niet..
instanties hier kunnen niks betekenen voor mij,de wooncorporatie drechtsteden kan niks doen ivm te weinig punten urgentie 2 x afgewezen omdat er geen sprake is van misdrijf of handicap..
ben ten einde raad kan geen kant op en wat moet ik ?
vraag zelfs mensen op straat of ze iets weten
en waarom kan dit zomaar in nederland?
voel me zo in de steek gelaten door mijn eigen land
mijn zoontje staat onder begeleiding van stichting youp rotterdam heb school achter me staan de stichting,al bij huisarts geweest,psycholoog voor mezelf sociaal wijkteam ambacht
kortom een grote schreeuw om help !!!
asjeblieft help wat moet ik ? wat kan ik ? ik leef zo in angst nu ,ik kan toch niet zomaar op straat slapen met mijn 2 kids hond en konijn

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat u behoorlijk in de problemen zit, is duidelijk, vooral omdat men in Nederland wel recht heeft op onderdak maar niet op een woning. U kunt alleen woninghulp krijgen in de gemeente waar u ingeschreven staat, dus waar uw huidige verblijfadres is. In deze gemeente dient u zich in te laten schrijven bij b.v. een woningcorporatie. Met een huishoudinkomen beneden € 35.739,00 (per 1 januari 2016) kunt u in aanmerking komen voor een woning in de sociale huursector. U kunt een urgentieverklaring aanvragen op grond van o.a. medische en/of sociale urgentie en/of financiële gronden. Na het invullen van de urgentiewijzer en het beantwoorden van vragen kunt u zelf bepalen of u kans maakt op het krijgen van de urgentieverklaring. Als uw situatie aan één of meerdere van bovengenoemde voorwaarden voldoet, is hiervandaan niet te verklaren waarom u niet in aanmerking zou komen voor een urgentieverklaring. U noemt genoeg gronden waarop u wel zou voldoen aan de voorwaarden. De gronden waarop u níét zou voldoen om een urgentieverklaring te verkrijgen, zijn niet af te leiden aan de hand van uw vraag en reactie. Om dat te kunnen beoordelen is meer kennis nodig, hetgeen alleen verkregen kan worden in een rechtstreeks gesprek met u. Dat particuliere verhuurders zelf mogen bepalen aan wie zij de woning willen verhuren is niet absoluut waar. Voor de meeste woningen dient de verhuurder een huisvestingsvergunning aan te vragen (die ook regelmatig wordt geweigerd). Als een woningcorporatie o.a. sociale huurwoningen in zijn beheer heeft, is deze ook niet geheel vrij om te beslissen aan wie deze woningen worden toegekend. De huurder moet, evenals bij het huren via particuliere verhuurders aan bepaalde voorwaarden voldoen. Is er een urgentieverklaring verleend dan dient de toekomstige huurder minstens vier maanden ook zelf actie te ondernemen en het aanbod te bekijken. Is er na zes maanden geen woning toegewezen dan dient de woningcorporatie te bemiddelen en binnen twee maanden een éénmalig aanbod te doen. Ook al is in een eerdere periode een aanvraag voor een verklaring afgewezen, dan wil dat niet zeggen dat u er nú niet voor in aanmerking komt. Uw omstandigheden kunnen drastisch zijn gewijzigd. U dient zich, als ik uw situatie lees, te laten adviseren door deskundigen die zich geheel op de hoogte kunnen stellen van uw persoonlijke situatie en u kunnen bijstaan. Dat hoeft niet speciaal een advocaat te zijn. Vraag advies en leg uw specifieke situatie uit via bv het Juridisch Loket.

Bronnen:
http://home.deds.nl/~dakloos/instantiesadr...
http://www.opvangatlas.nl/dakloos
https://www.juridischloket.nl/

Je kunt een advocaat in de arm nemen maar je zult er niet veel mee opschieten, de sociale verhuurders mogen zelf bepalen wie in welk huis gaat en hoeven geen voorrangsregeling (urgentie) toe te passen. Ik wens je heel veel succes.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100