kun je met een nederlands bsn nummer een studenten ov aanvragen?

er studeert een meisje bij mij die geen Nederlandse nationaliteit heeft maar wel een bsn nummer, is het mogelijk om voor haar een studenten ov aan te vragen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K
Erna55
8 jaar geleden
Wie recht heeft op studiefinanciering heeft recht op een studenten- ov.
Heeft ze een studiefinanciering ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je ziet vaak dit misverstand. Vroeger heette het sofinummer, een sociaal fiscaal nummer.
Nu is het BSN, het burger servicenummer. Dus achter BSN hoef je de toevoeging "nummer" niet meer te gebruiken..

Antwoorden (1)

Dat kan ze zelf doen, als ze studiefinanciering kan en mag aanvragen. Het studentenreisproduct en studiefinanciering horen bij elkaar, beide zijn aan te vragen bij DUO.

Toegevoegd na 1 minuut:
Voor hbo of universiteit geldt:

"Je kunt studiefinanciering voor een hbo- of universitaire opleiding krijgen als je aan de volgende voorwaarden voldoet:

je hebt je aanvraag gedaan voor je 30 wordt en hebt er dan ook recht op
je volgt een voltijds of duale opleiding aan hbo of universiteit van minimaal 1 jaar of langer
je hebt de Nederlandse nationaliteit. Ook als niet-Nederlander met een verblijfsvergunning type II, III of IV kun je studiefinanciering krijgen. Heb je een andere vergunning of kom je uit een EU-land? Vul dan het nationaliteitenschema in om te zien of je toch studiefinanciering kunt krijgen."

Toegevoegd na 6 minuten:
Als ze niet wil lenen, moet ze toch studiefinanciering aanvragen (als ze aan de voorwaarden daarvoor voldoet) en invullen dat ze niet wil lenen. Ook dan kan ze het reisproduct ontvangen als ze recht op studiefinanciering zou hebben gehad
Computoon