Op wat voor manier ontvang je je rijbewijs terug na invordering?

Op het moment dat je rijbewijs is ingevorderd, na te hard rijden, krijg je een brief thuis met de informatie van datum, wanneer deze invordering verloopt.

Alleen op wat voor manier krijg je je rijbewijs weer terug?
word dit per post gedaan? of moet je zelf het rijbewijs ergens ophalen?

Alvast Bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
11.3K

Antwoorden (2)

Of je krijgt je rijbewijs terug via een aangetekend stuk waarvoor je persoonlijk dient te tekenen, dit is het geval als je rijbewijs bij het CBR ligt. Als je rijbewijs bij het openbaar ministerie ligt kan het zo zijn dat je het aan de balie van een rechtbank kan afhalen in persoon, of dat je het aangetekend thuis krijgt gestuurd, dit ligt een beetje aan het feit waarvoor je rijbewijs is ingevorderd en de duur van de invordering. In een enkel geval kan je het rijbewijs afhalen in persoon op een politiebureau, dit komt in de praktijk nagenoeg niet voor omdat de politie er binnen 3 werkdagen voor dient te zorgen dat je rijbewijs bij de verantwoordelijke instantie terecht komt zijnde het OM of CVOM.
Mocht je rijbewijs zijn ingenomen bij rechterlijke uitspraak dan zal jij de verplichting krijgen het rijbewijs in te sturen naar een instantie, hier zal jij na het verstrijken van de innemingstermijn ook het rijbewijs weer van terug krijgen, aangetekend per post.

Je ziet er zijn nogal wat mogelijkheden. Zorg dat je een vinger aan de pols.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je krijg hem per post terug! Laatst was iemand beboet omdat zij zonder rijbewijs reed, maar dezelfde dag lag hij in de brievenbus, daarom werd ze door de rechter vrijgesproken.