Welke politici in Nederland houden zich bezig met Kunst en Cultuur?

Uiteraard minister Jet Bussemaker, en bij de D66 is het fractievoorzitter Alexander Pechtold, maar hoe zit het met de andere partijen? Wie zijn daar de beheerders van de Kunst en Cultuur portefeuille?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Het beste antwoord

In dit document http://www.tweedekamer.nl/sites/default/files/atoms/files/woordvoerderschappen_per_11-1-2016.pdf met de gegevens per 11 januari 2016 vind je de woordvoerderschappen van de verschillende fracties van de Vaste kamercommissie voor Onderwijs, Cultuur en Wetenschap.

Voor Cultuur zijn de woordvoerders:

voor de VVD: Michiel van Veen
voor de PvdA: Jacques Monasch*
voor de PVV: Martin Bosma
voor het CDA: Madeleine van Toorenburg
voor de SP: Jasper van Dijk
voor de D66: Alexander Pechtold
voor GroenLinks: Rik Grashoff
voor de ChristenUnie: Eppo Bruins
voor de SGP: Roelof Bisschop
voor de Groep Kuzu/Öztürk: Tunahan Kuzu**
voor de Partij voor de Dieren: Esther Ouwehand***
voor de fractie Klein: Norbert Klein

* Jacques Monasch ontbreekt op de lijst van leden van de genoemde commissie http://www.tweedekamer.nl/kamerleden/commissies/ocw/samenstelling, dus misschien is deze informatie inmiddels achterhaald.
** De achternamen van de kamerleden Tunahan Kuzu en Esther Ouwehand zijn in het overzicht cursief. Waarom dat zo is, staat er niet bij vermeld.
*** Kamerlid Esther Ouwehand is vanwege ziekte tijdelijk vervangen door Frank Wassenberg, volgens https://nl.wikipedia.org/wiki/Esther_Ouwehand voor de periode tot 7 maart 2016.

50PLUS, groep Bontes/van Klaveren, fractie Houwers en fractie Van Vliet ontbreken op het overzicht.

Toegevoegd na 14 minuten:
Ook staatssecretaris Sander Dekker is verantwoordelijk voor (een deel van) het cultuurbeleid. Hij is namelijk verantwoordelijk voor het mediabeleid, dat ook onder de onderwerpen van de genoemde commissie valt.

Toegevoegd na 6 uur:
In plaats van "voor de D66:" moet worden gelezen: "voor D66:".
Antoni
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hartelijk dank voor het beantwoorden!