Handhaving oefent toezicht uit en mag sancties opleggen en toezicht mag alleen toezicht houden en geen sancties opleggen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Toezicht betekent alleen maar dat je moet opletten (er op toezien) of er niets gebeurt en of iedereen zich aan de regels houdt.

Handhaving gaat een stapje verder ; daar moet je ook ingrijpen als iemand zich NIET aan de regels houdt, om de orde te ...jawel, handhaven. Door bijvoorbeeld mensen aan te spreken op hun gedrag, op de regels te wijzen, te waarschuwen en eventueel zelfs maatregelen te nemen als mensen verwijderen van de bewuste plaats of gebeurtenis of het opleggen van boetes.

Vaak gaan ze natuurlijk hand in hand ; je hebt er weinig aan als ergens alleen maar toezicht wordt gehouden.