klopt het de Egypte een ISDS procedure aan de broek heeft gekregen vanwege de verhoging van het minimumloon?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee het ligt anders: https://www.washingtonpost.com/opinions/dont-buy-the-trade-deal-alarmism/2015/03/11/41575fee-c1d5-11e4-9271-610273846239_story.html 4de alinea
SimonV
8 jaar geleden
@MrTomaat
De oorzaak van het conflict ligt wel in de verhoging van het minimumloon.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee, althans ja dat lijkt wel zo, maar het had elke willekeurige verhoging kunnen zijn die de kosten van Veolia had opgestuwd en waar ze geen compensatie voor zouden krijgen terwijl dat wel was afgesproken. Het had Veolia worst gewezen wat de kosten liet stijgen, het gaat hun erom dat ze niet gecompenseerd worden. >>Het niet compenseren volgens afspraak is de oorzaak van de rechtszaak. Het probleem ligt erin dat als je praat over stijging minimumloon het net lijkt of een bedrijf een politiek besluit wil aanvechten. En dan lijkt het opeens nog geen procent zo absurd als het eerst klonk.
SimonV
8 jaar geleden
Daar heb je natuurlijk gelijk in! :-)

Het beste antwoord

Nee, althans Veolia doet iets wat geheel logisch is. Egypte en Veolia(de klagende partij) hadden een contract waarbij afgesproken was dat als kosten zouden stijgen ze deze vergoed zouden krijgen. De regering heeft het minimumloon verhoogt waardoor de kosten zijn gestegen en wil nu niet het bedrag verhogen.

Het gaat dus niet om de verhoging van het minimumloon, maar om de niet gecompenseerde kosten die in een clausule staan beschreven.

Veolia probeert niet het minimumloon laag te houden, maar een vergoeding te krijgen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
SimonV
8 jaar geleden
Duidelijk. Plus.