Wat zou de PVV willen doen om de stroom van vluchtelingen uit islamitische landen te verminderen?

Een vluchteling is toch een vluchteling, en we mogen toch geen onderscheid maken op het gebied van ras of geloof? Zou Geert Wilders dan eerst artikel 1 moeten wijzigen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
paulus811
8 jaar geleden
Met een grens waar je paspoort moet laten zien is er niets aan de hand. Je kunt dan iedereen weigeren die geen geldig reisdocument heeft, laten we hopen dat dat er snel weer van komt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wellicht een idee om deze vraag aan de PVV zelf te stellen?? Ik zou me verrassen als daar een gefundeerd antwoord op zou komen

Antwoorden (2)

De oplossing van de PVV is de grenzen sluiten voor vluchtelingen

Toegevoegd na 1 uur:
Het feit dat de grens voor alle vluchtelingen gesloten moet worden betekent dat de PVV geen onderscheid naar geloof maakt en dus niet in strijd met de grondwet is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat is natuurlijk veel te kort door de bocht: de PVV wil graag betere opvang voor vluchtelingen in de regio. De opvang in de regio is ook vele malen goedkoper waardoor er meer mensen geholpen kunnen worden. Ook zijn de vluchtelingen dan dicht bij huis en kunnen ze snel naar huis als de oorlog voorbij is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Te kort door de bocht? Wil je dan ook even vertellen wat de PVV wil gaan doen om opvang in de regio mogelijk te maken? De vraag is tenslotte wat de partij wil doen
De oplossing voor de PPV en een groot deel van de Nederlandse burgers is het sluiten van de grenzen en beter opvang in de regio. De PVV en VNL redeneren terecht dat de vluchtelingen hun basis behoeften krijgen in landen in de regio (Turkije, Jordanië en Libanon). Ook komen deze vluchtelingen door verschillende veilige Europese landen. Het verschil met deze landen (Bulgarije, Griekenlanf, Macedonië, Hongarije, Servië) en de Noord-Europese landen is dat de sociale zekerheid slecht geregeld is.

Daaruit concludeerd de PVV dat de meeste vluchtelingen met economische redenen naar Nederland komen.

Ook is de PVV bang voor de grote en onverantwoordelijke mening van buitenlandse culturen met andere normen en waarden. Dit veroorzaakt vele maatschappijke en sociale problemen.