Welk land(en) heeft geen staatsschuld

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
14.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Droomland!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Legoland
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niemandsland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mysterieland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jongus,da bunne tog gin antwoorde! Liek nergus op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
chinaland.

Antwoorden (7)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je kijkt in deze bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_landen_naar_staatsschuld dan zie je dat Luxemburg wel degelijk een staatsschuld heeft.
Dat land is er niet. Het land met de laagste staatsschuld (in % van het bruto nationaal product) is momenteel Estland.

(Het bruto nationaal product (bnp) is de waarde van alle goederen en diensten die in een bepaalde periode (meestal een jaar) in een bepaald land worden geproduceerd (het bruto binnenlands product) plus de uit het buitenland afkomstige primaire inkomens.)

Toegevoegd na 1 minuut:
Addendum: Het land Sealand heeft geen staatsschuld, maar Sealand wordt dan ook niet als land erkent (behalve door henzelf). Zie bron 2.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze lijst is met landen die wel een staatschuld hebben, hier staan niet de landen in die geen staatsschuld hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vraag mij af in hoeverre deze lijst de waarheid weerspiegelt. Er zijn 193 officieel erkende landen (http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_landen_van_de_wereld)! In jouw bron komen "maar" 126 landen voor. Dit zou betekenen dat er 67 landen zijn die geen staatsschuld hebben wat mij erg onwaarschijnlijk lijkt...
Ik neem aan dat je de landen bedoelt die geen externe schulden hebben.
Dat zijn: Brunei, Liechtenstein en Macau, volgens de link.
(Overigens is de informatie al wel een paar jaar oud.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen enkel land heeft geen staatsschuld. Al kan dat wel, Roemenië had onder Causecu geen staadschuld. Nog steeds heeft dat land een lage staatschuld. Ook Luxemburg en Estland zijn landen met een lage staatsschuld (gemeten naar het bbp).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt mij dat China met haar ontelbare miljarden dollars aan Amerikaanse staatspapier een net positieve saldo heeft staan op de bank.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in europa maar 1 land noorwegen

wat wil je ook 15€ voor een pilsje