Rusland is in elk geval de vijand,de NAVO landen zijn dan weer de bondgenoten.
fremar
8 jaar geleden
Het conflict in Oekraine speelt zich af tussen twee partijen: de centrale regering en de separatisten die onafhankelijkheid voor het oosten van Oekraine nastreven. Zij worden daarin gesteund door Rusland maar niet openlijk. De NAVO is helemaal geen partij in het conflict omdat er geen sprake is van een dreigende aanval op een NAVO land. De EU en de VS staan openlijk achter de centrale regering maar zijn niet van plan zich in het conflict te mengen en zijn dus ook geen partij in het conflict. De enige echte vijand van Oekraine in dit conflict zijn dus de separatisten in het oosten.