GroenLinks is een wat elitaire partij, het begint een beetje een vrouwen partij te worden.

SP is de partij met een zeer sociaal programma, men is er wars van elitair gedrag. De partij heeft zeer goede standpunten op de verschillende terreinen. De partij wordt helaas (nog) niet goed "verkocht". Dat laatste vinden de SP-ers ook een vies woord. Het zijn heel nuchtere, hardwerkende, idealistische maar toch iets te bescheiden mensen. (Het Jan Marijnissen gehalte moet weer gaan toenemen, doe je best Emile Roemer !!)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Onder andere:

De SP is een socialistische partij (de naam zegt het al), een socialistische staatsinrichting gaat bij hun boven alles, waar Groen Links wel een sociaal gezicht heeft, dus wel voor de mensen opkomt, maar toch vooral ook het milieu hoog op de agenda heeft staan.

Voor een doorwrochtere vergelijking moet je wellicht de beide partijprogramma's vergelijken...
rose
13 jaar geleden
De SP is overal tegen. Zij zijn de SGP van links. Groen Links lijkt heel erg op de PvdA. Ze kunnen beter fuseren met de PvdA.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind de SP een stuk menselijker en socialer dan Groen Links.