Is het Belgisch wettelijk dat alle burgers meebetalen voor zonnepanelen geplaatst door een relatieve minderheid van de burgers?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Reddie
8 jaar geleden
Dat heeft niet zozeer met wetten te maken.
Dat is het hele idee van een samenleving.
Verzekeringspremies betale zonder ooit te declareren.
Wegenbelasting betalen terwijl je altijd alleen per fiets gaat.
Belasting betalen voor de kinderbijslag voor anderen.
En ga zo maar door.
Ivana
8 jaar geleden
Als op het plaatsen van zonnepanelen subsidie wordt gegeven, dan wordt dat betaald uit de staatskas. Hoe komt die vol? Juist, door belastingheffing. En wie betalen er belasting? De burgers. Iedereen betaald dus indirect mee aan de plaatsing van zonnepanelen.

Antwoorden (1)

De vorige linkse Vlaamse regering hechtte geen enkel belang aan beperkingen ivm budget. Ze bleven maar uitgeven, subsidies betalen en belastingen verlagen terwijl bedrijven werden belast waardoor ze naar de buurlanden gingen. Nu moet onze huidige regering de gevolgen ervan dragen. Zij moeten besparen en extra belastingen heffen dankzij de vorige regering. Daarnaast is het gebruik van groene energie nu eenmaal de toekomst. We moeten nu eenmaal overschakelen op groene energie. Maar de Vlaming kennende moet de regering hun dwingen om zonnepanelen te zetten door ze te raken waar ze het kwetsbaarst zijn, nl in hun portefeuille.