Klopt het dat bij de grenzen van alle inkomende en uitgaande auto's de kentekens worden vastgelegd (met camera)?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+) Brrr, Big Brother is watching us.

Het beste antwoord

Volgens het Algemeen Dagblad is dat inderdaad zo. Kentekens van automobilisten met uitstaande boetes of anderszins iets op hun kerfstok worden hiermee gemakkelijk herkend.
Volgens de site van de rijksoverheid klopt het dat er camera's zijn aan de grens, maar wordt met de foto alleen vastgesteld uit welk land een auto komt. Dus geen controle op uitstaande boetes en criminele voertuigen op basis van vooraf opgeslagen kentekens in een database.
Vreemd dat je 19 miljoen investeert om foto's te maken waarmee je vervolgens niets doet....

Toegevoegd na 5 minuten:
De camera’s komen te hangen bij de vijftien grootste grensovergangen met België en Duitsland:
A4 Hoogerheide, A16 Breda, A67 Bladel, A76 Stein, A2 Eijsden, A76 Heerlen, A74 Tegelen, N280 Roermond, A67 Venlo, A77 Bergen, A12 Zevenaar, N35 Enschede, A1 Losser, A37 Emmen en A7 Reiderland.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat ik lees op Internet is het aanvankelijk daadwerkelijk als controle middel bedoeld geweest, maar na veel publieke kritiek, gerechtelijke uitspraken, Kamervragen en uitspraken van het Europees hof is de inzet als controle middel ingeperkt.
Laat onverlet dat het tool geschikt is voor zeer indringende controle op jan-en-alleman en dat het onduidelijk is in hoeverre daar nu precies gebruik van wordt gemaakt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+ De camera's hangen er ook "voor het geval dat". En wat dat precies betekent weet geen mens, kun je alleen vermoeden.