Is Pieter Lakeman niet op zijn zachts gezegd laakbaar?

De tweede kamer omvat alle politieke stromingen en er is niet 1 partij die goedkeurd wat hij heeft gedaan...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

De heer Lakeman vindt zichzelf een hele pief omdat hij de bank, die hij als persoonlijke vijand is gaan zien, plat heeft gekregen.

Het is echter een pyrrhusoverwinning.

De gedupeerden zijn er niet mee geholpen. De afwikkeling van hun problematiek heeft alleen maar vertraging opgelopen, en zal nu complexer blijken te zijn dan het anders zou zijn geweest.

Daarnaast is er nu een groot aantal nieuwe gedupeerden.

Gewone brave rekeninghouders die nu niet meer bij hun geld kunnen, en toch hun rekeningen moeten zien te betalen, zijn gedupeerd. Zij maken wellicht schulden, puur door het toedoen van de heer Lakeman.

Denk ook aan mensen die in het buitenland zitten, voor vakantie of voor zaken - die kunnen niet zo snel even een andere rekening openen.

Tenslotte heb je de mensen die een aantal jaren geleden, toen DSB nog een brave bank was, in goed vertrouwen een achtergesteld deposito hebben geopend. Ik lees net dat dat er ruim 4000 zijn. Die mensen zijn hun geld nu domweg kwijt.

Dus ja, de heer Lakeman heeft een persoonlijke overwinning behaald over de rug van duizenden onschuldige betrokkenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Absoluut! +1

Andere antwoorden (5)

Pieter Lakeman is zijn hele leven, exclusief de babytijd, al laakbaar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk heeft Pieter Laakman net zo kortzichtig gehandeld als Dick Scheringa toen hij zijn financieele produkten ontwikkelde. Korte termijn denken, gaan voor de winst.

Pieter Laakman is in zijn handelen wel gestuurd door goede emoties ( namelijk steun aan gedupeerden en heeft zich gerealiseerd hoe slecht de DSB strategie niet was) .

Maar hij heeft niet gehandeld naar eer en geweten , want nu dupeert hij vele nieuwe mensen ( achtergestelde deposito's ) . Verder maakt hij het vertrouwen in banken opnieuw brozer. Dat kunnen we niet gebruiken nu het herstel van de crisis een beetje aan het beginnen is .

Meer dan ooit zal het spaargeld nu gaan vloeien , van de kleine kwetsbare banken , naar de grote ( staats) banken en het heeft de krediet crisis in een nieuwe fase doen belanden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Postpunk;

Lakeman is op zijn minst medeverantwoordelijk voor de ondergang van DSB. Niet dat ik denk dat die het anders wel gered zou hebben, maar zijn oproep om de tegoeden daar weg te halen hebben de zaak wel versneld. Dat heeft een cleane oplossing voor DSB onmogelijk gemaakt waardoor er meer mensen grotere schade hebben geleden. Het is niet aan Lakeman om mensen die, weliswaar ten onrechte, de DSB zijn blijven vertrouwen in deze ondergang mee te laten slepen. Ik vind dat inderdaad laakbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een grote schoft die echt van de verschrikkelijkste soort is. Maar waar rook is, is vuur en er is geen gier die rond blijft cirkelen als die geen lijk verwacht. Dus ja door alle rottigheid heen heeft hij wel een punt gehad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja.
Ik denk dat hij ook nog wel een rechtszaak om zijn oren gaat krijgen. Dirk Scheringa staat er wel om bekend dat hij mensen goed aan kan pakken.