Kunnen we een gloednieuwe europese hoofdstad bouwen en waar?

Alle economen beweren dat gigantische overheidsinvesteringen nodig zijn om de economie te boosten. Waarom geen gemeenschappelijk initiatief op europees niveau?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Als Zwitserland lid wordt van de Europese unie lijkt het me gezien de centrale ligging de naam neutraal te zijn de mooiste oplossing.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

zoiets zou naar mijn idee alleen mogelijk zijn op een plek die geen eigendom is van een bepaald land. Tevens lijkt het me enigszins overbodig.
Het idee van een gemeenschappelijk initiatief op europees niveau is wel goed, het zou echter niet gedaan moeten worden doormiddel van een europese hoofdstad.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Laat door de Nederlanders een mooi en goed beveiligd eiland een aantal kilometers naast Frankrijk in de zee leggen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
We hebben al een Europese hoofdstad: Brussel. Er gaat nu ook flink wat gebouwd worden voor het bestuur van de EU zo'n 500.000 m2. Dus in principe wordt je plan al voor een deel uitgevoerd. (zie bron onder toekomst plannen)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een Europese hoofdstad maken van IJsland. Dat land is toch bijna failliet en kan ook mooi als hub fungeren tussen Europa en N-Amerika. Kunnen we ook mooi simulaties doen over nieuwe economische modellen vanwege de beperkingen van een eiland.

Hmm, misschien is het ook wel wat als hoofdkantoor voor de NATO...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat kan misschien maar zal een ingewikkeld verhaal worden en het lijkt mij totaal onnodig. Er zijn veel leukere dingen van dat geld te verzinnen. Om maar wat te verzinnen: Er kan een groot buizenstelsel onder Europa gelegd worden om regenwater uit gebieden met veel regen naar de droge gebieden te brengen. Er kan een ondergrondse supersnelle TGV onder Europa worden aangelegd die kan concureren met het vliegtuig.
Tja, verzin maar raak, er is zat te verzinnen dat meer toegevoegde waarde heeft dan het bouwen van een nieuwe Europese hoofdstad.