Is Jane Fonda ooit aangehouden voor (hoog)verraad?

Ik lees op verschillende locaties dat ze direct en indirect mede verantwoordelijk zou zijn geweest voor de marteling van en zelfs de dood van een aantal Amerikanen toen ze in juli 1972 Noord-Vietnam bezocht.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://www.snopes.com/military/fonda.asp
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dan zou mijn informatie ook incorrect kunnen zijn, maar dan is het antwoord op mijn vraag dus ook negatief.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Toch wel interessant om te weten, te meer daar ze wel die radioboodschappen schijnt te hebben opgenomen, mensen die soortgelijke dingen in andere oorlogen deden zijn daar vaak wel op aangepakt.

Het beste antwoord

Ze is nooit aangehouden voor verraad maar heeft wel omstreeks 1970 onder surveillance van de NSA gestaan