Waarom maakt het kabinet zijn werk niet af en blijven ze eens 10 jaar op hun plaats zitten? 4 jaar is toch veel te kort?

Uiteindelijk zijn kabinetsleden 2 jaar aan t werk, stoppen vanwege onenigheid of andere meningsverschillen eerder. Waarom zijn nou uitgerekend mensen in dergelijke positie niet in staat om als volwassen mensen verder te gaan met hun werk en af maken wat ze begonnen zijn. Het lijkt erop dat het ene kabinet grootscheepse plannen maakt wat een ander kabinet dient te realiseren. Dat kan toch niet werken? Ik zou zeggen: blijf eens 10 jaar zitten en maak waar wat je zegt. En niet in staat om met je 'collega' uit een probleem te komen? Wegwezen en laat je vervangen door iemand die wel capabel is om de middenweg te kiezen. Het is zonde van het belastinggeld. Wij nederlanders betalen al onderhand 35% belasting op het loon, 19% voor dienstverlening en accijnzen, 6% op je dagelijkse boodschappen. Tel het is bij elkaar op en je houdt maar 20% van je loon over. Als dat de prijs is voor een kabinet die door het geharrewar zoveel geld verknoeit mogen wij inwoners van nederland wel eens wakker worden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als ik jouw verhaal zo lees, denk ik dat het sowieso broodnodig is dat we weer wat meer in ons onderwijs investeren.

Voor het overige ben ik wel blij dat we na maximaal vier jaar de gelegenheid krijgen om te laten merken wat wij nou vinden van wat ze er van terecht brengen.
rose
14 jaar geleden
Dat het kabinet uit is gevallen komt omdat er geen werkbare situatie meer was. Het kabinet is ene afspiegeling van de maatschappij. Onze maatschappij zit vol conflicten en die vertalen zich in een kabinet. Wij zijn niet 1 volk. Het heeft dus ook niks met onvolwassenheid te maken.