Wanneer werd het sofinummer geschrapt en het BSN ingevoerd?

Op welke datum?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Castle
9 jaar geleden
Leuk:
https://www.youtube.com/watch?v=XN3rPdacFj0

Het beste antwoord

Op 12 september 2006 heeft de voltallige Tweede Kamer ingestemd met het Wetsvoorstel algemene bepalingen burgerservicenummer (Wabb).
Op 11 juli 2007 heeft de Eerste Kamer het wetsvoorstel na stemming bij zitten en opstaan aangenomen.
Uitgangspunt van de wet is onder meer: indien bij de communicatie tussen burger en overheid een persoonsgebonden nummer wordt gebruikt dan mag dat alleen het BSN zijn.

In het wetboek is de wet gedateerd op 21 juli 2007.

Het sofi-nummer is op 26 november 2007 automatisch omgezet in het burgerservicenummer.
SimonV
9 jaar geleden
poppetje54321
8 jaar geleden
het sofi nr. is nooit geschrapt. Het is via een geniepige wet ingevoerd als algemeen persoonsnummer, waar diverse maatschappelijke groeperingen decennialang tegen hebben gevochten. Sindsdien het het Burger Service Nummer, Let op het woord Service!. Alsof de overheid aan ons service geeft. Compleet Orwelliaans, want dit BSN is in korte tijd op tal van sectoren ingevoerd. Totale controle in de maak!