Welk nieuwe kabinet is het meest waarschijnlijk als je de huidige peilingen serieus neemt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Peilingen is niet voor de gezonde mens. Alleen de eindstand telt.
Voor mij geldt: De angst voor wat er gaat gebeuren is vele malen erger, dan datgene wat er gaat gebeuren.

Het beste antwoord

CDA+VVD+D66
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

D66 / PvdA
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hoop dat Wilders mag regeren, niet omdat ik hem mag, maar omdat ik hem NIET mag... Hij graaft zijn eigen graf als hij moet gaan verdedigen... En omdat hij altijd oppositie pleegt, wil ik die man eens te kar zien trekken en kijken hoe dan de man kan spreken... Hij graaft zijn eigen graf in een paar maanden... Dat kan niet anders...

Dus PVV in de regering... and get over it...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, hij is ook helemaal niet klaar om te regeren. Voor mij kan hij alleen maar schreeuwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
xinix ik geef je voor de verandering eens helemaal gelijk. Niet alleen is dit de enige manier om van Wilders af te komen (in de politiek), maar volgens mij moet die onvrede van de bevolking, die ze ertoe noodzaakt op Wilders te stemmen, er ook gewoon uit. Ontevredenheid moet geventileerd worden. Ook in een democratie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@j0ve... Dat ik dat mag meemaken, dat ik gelijk krijg van je... Mijn dank is groot... En ik waardeer het dat je niet alleen kritisch bent, maar ook spreekt als ik iets zeg wat wel met je eigen mening strookt... :-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mee eens.... >+1
CDA + PVV ben ik bang!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Milders;

Ik zet mijn geld op een rariteitenkabinet. Als er nu moest worden gekozen zie ik de kans het grootst op een CDA/VVD/PVV-coalitie. Krijgen we weer zo'n lekker vechtend over straat rollende ministersploeg en geweldig leuke Den Haag Vandaags. En mogen we na een paar maanden alweer opnieuw stemmen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
CDA
VVD
PVV
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het meest waarschijnlijke is dat er bij een volgende verkiezing een centrum rechts kabinet komt van VVD-D66-PVV. Al dan niet aangevuld met TON (Rita Verdonk en eventuele consorten)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De D66 sluit de PVV niet uit om een kabinet mee te vormen. Bovendien gaat het om een meerderheidsbelang. En dan zijn de oppositie tegenstellingen snel vergeten in een regeeraccoord...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat de tegenstellingen tussen CDA en D66 nog altijd kleiner zijn dan tussen PVV en D66. Gaat 'm echt niet worden starbless. En dat van TON is al helemaal een belachelijke opmerking want die haalt niet eens 1 zetel bij de verkiezingen.
de peilingen kan je nu niet serieus nemen. Ik verwacht een kabinet van CDA, D'66, PvdA en Groen Links. Zeg 77 zetels.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat er een grote kans is dat het volgende kabinet een minderheidskabinet gaat worden. Dit omdat er in de peilingen, veel partijen zijn met ongeveer 20 zetels.
Als je naar de huidige peilingen kijkt, word de PVV het groots, maar ik denk niet dat die en kabinet kunnen vormen. Als ze het wel kunnen dan waarschijnlijk met D66/VVD.
Er is ook een grote kans dat het CDA weer gaat regeren, aangezien die vrij 'neutraal' zijn, en daarom makkelijker een coalitie kunnen vormen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat de liberalen (D66 en VVD) op dit moment sterk aan het groeien zijn. Ze doen het goed als oppositiepartijen, bieden beter weerwoord aan Wilders dan de coalitiepartijen. Bovendien zie ik ze wel samen in het kabinet stappen bij de volgende verkiezingen. Het is wel helaas zo dat ze samen nooit genoeg zetels zullen halen om een meerderheid te vormen dus wie oh wie komt erbij?
Ik denk dat met name D66 principieel genoeg zal blijken om nee te zeggen tegen een eventuele optie tegen PVV deelname. Daarmee maak je automatisch weer een beetje vriendjes met de ex coalitiepartijen. In die gesprekken (wat doen we aan wilders?) zal denk ik wel genoeg common ground gevonden worden om de deur naar samenwerking weer open te zetten.
Mij lijkt dan dat de CDA (de partij van het midden) een goeie is om de meerderheid compleet te maken. Zoals gebleken is hebben de CDAers toch niet echt een idealistisch idee van welke kant het uit moet met NL, dus die kunnen zich dan mooi aanpassen aan de lijnen van de andere 2 coalitiepartijen.

Kortom: CDA, D66, VVD
Met hopelijk D66 op onderwijs, volksgezondheid, en volkshuisvesting, VVD op financien, economische zaken en binnenlandse zaken, en CDA op buitenlandse zaken, defensie (hopelijk geen middelkoop alleen), justitie, verkeer, en sociale zaken

Alleen tja, alweer balkenende als MP.... zucht