Hoe lang duurt het in de praktijk dat je je rijbewijs terug hebt na een eerste 50+ snelheidsovertreding?

Je hoort alleen maar dat de OvJ binnen 10 dagen moet beslissen maar dan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat ligt dus aan de beslissing van de OvJ. Toen mijn zwager een paar jaar geleden voor de eerste maal betrapt was kreeg hij na 2 weken zijn rijbewijs terug.

Maar een andere kennis is zijn rijbewijs 1,5 maand kwijt geweest omdat hij al een behoorlijk aantal boetes had staan van 30+. Oftewel, er wordt op basis van je verleden bepaald hoe lang je je rijbewijs kwijt bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hangt van de omstandigheden af. Was er sprake van extra gevaarzetting etc. Meestal neemt de Officier van Justitie binnen de tien dagen de beslissing dat het rijbewijs terug kan.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
binnen 10 dagen is er een beslissing die aan jouw wordt medegedeeld.
Ik zou na een dag of 7 zelf bellen met de instantie waar je rijbewijs ligt.
Is het een eerste keer en heb je verder niets geks gedaan en bovendien niet boven de 70 km te hard gereden kan je er op rekenen dat je het papierke terugkrijgt.