denken jullie dat islamitsch republiek iran , echt kern wapens aan het maken is , of dit onderwerp een politieke spel is

De Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad heeft maandag gezegd dat de nucleaire top in Washington slechts wordt georganiseerd „om mensen te vernederen”.

Hij deed zijn uitlating tijdens een bijeenkomst van de toerisme-industrie in Iran. Dat land organiseert vrijdag en zaterdag een eigen nucleaire top, waarvoor het leiders van circa zestig landen heeft uitgenodigd.

Iran is niet welkom tijdens de maandag geopende tweedaagse top in de hoofdstad van de Verenigde Staten, waarbij 47 landen aanwezig zijn. Het nucleaire programma van de islamitische republiek is een van de belangrijkste onderwerpen tijdens het overleg. Westerse landen stellen onder aanvoering van de Verenigde Staten dat Iran een kernwapen ontwikkelt.

De Iraanse machthebbers ontkennen dit. Ze stellen dat het nucleaire programma slechts is gericht op het verkrijgen van energie uit kerncentrales.

Bron: telegraaf.nl

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
deze vraag gaat het niet overleven

Het beste antwoord

Ik zal eerlijk zijn en alle minnetjes voor lief nemen. Dat soort landen (in dit geval Iran) kun je nooit vertrouwen. Het zou me zelfs niks verbazen als ze al lang in het bezit zijn van kernwapens. Deze landen (mensen) hebben alleen maar de pest aan ons kapitalisme en hebben er alles voor over om dit te vernietigen. Ze vergeten alleen dat ze zichzelf niks kunnen bekostigen zonder gebruik te maken van ons kapitalisme. Eigenlijk zijn het dus de grootste schijnheiligen die er rondlopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Helemaal zeker weten doen we het niet, maar het ligt er wel erg dik bovenop. Dat Iran kernwapens bouwt is in elk geval een stuk zekerder dan de chemische wapens van Saddam. Op spionnagebeelden is vrij duidelijk te zien wat ze allemaal aan het uitspoken zijn in de woestijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zou heel goed mogelijk zijn dat ze een kernwapen hebben of er één ontwikkelen. Echter als veiligheidsdiensten hier al geen uitsluitsel over kunnen krijgen kunnen wij leken slechts gissen. Maar goed, zelfs al zou Iran kernwapens hebben dan nog is de vraag of dat zo erg is. Waarom mag een land als de VS wel kernwapens hebben en Iran niet. De VS is het enige land dat ooit dergelijke wapens gebruikt heeft, zijn zij daarom niet veel gevaarlijker?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er wordt ieder geval bewust door Iran geprovoceerd. Zo claimt Iran zelf uranium tot 20% te hebben verrijkt en zegt het in staat te zijn uranium tot 80% te verrijken. Iran zegt verrijkt uranium te willen gebruiken als brandstof voor de twee kerncentrales die het land bouwt. Voor dat doel is echter verrijkt uranium met een splijtbaar gehalte van ongeveer 3 procent nodig.

Deze bewuste provocatie leidt vanzelfsprekend tot reacties van de rest van de wereld. Het is sowieso een politiek spel, en of ze daadwerkelijk in staat zijn een dergelijk gehalte uranium te verrijken zou onderzocht moeten worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kans is groter dat ze het wel doen dan dat ze het niet doen. Mijn motivatie is dat ze centrales bouwen, zogenaamd voor energie opwekking, terwijl ze dat helemaal niet nodig hebben. Ze hebben andere bronnen, die veel goedkoper zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dacht het ook +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Persoonlijk vertrouw ik ze voor geen mm.
Ik heb geen idee. Het zou best kunnen. Ik zou er niet van op kijken in elk geval. Maar ik zou er ook niet van op kijken als het een politiek spel is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Israël heeft er.......Uiteraard zullen zulke regimes alles doen om een tegenzet te doen. Daar twijfel ik niet aan.
Het doel van Iran is Israël te vernietigen.
Ik denk wel niet dat ze er al een hebben
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik de president van Iran zou zijn en ik had buren als Israel, dan zou ik als de wiedeweerga zorgen dat ik kernwapens zou hebben en ook geen moment twijfelen om ze - als dat nodig is - te gebruiken. Je kent het thema van de film Dr Strangelove: vernietigingswapens hebben geen zin als je ze niet wilt gebruiken. Waarom zouden zij dat niet mogen, als er zelfs op nederlands grondgebied nog kernwapens zijn. Hup Iran!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gevaar zit hem er niet in dat een land wapens maakt, maar het feit dat deze in verkeerde handen kan vallen.

En als een land niet meewerkt aan een open een gestandaardiseerd controle norm, dan heeft de gemeenschap een duidelijk punt om bedachtzaam met de situatie om te gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze vraag heb je van mij gejat,